منو  

صفحه اصلیقوانیننشانی مراجع قضاییپرسش و پاسخمعرفی وکیلخدمات موسسه
اخباردرباره موسسهمطالب حقوقیمقالات حقوقی پایان‌نامهدانلود فرم
پرونده‌های حقوقیخاطرات حقوقیگالریهمکاری با ماتماس با ما
فیلم مستند سرقت از چند خودرو در کمتر از 30 ثاتیه!
دانلود
آیا میدانید برای سرقت یک ضبط صوت ماشین به چه میزان زمان نیاز است؟
فیلم زیر را ببینید بعد در مورد آن صحبت میکنیم
 
 
همانطور که ملاحظه کردید  در زمانی حدود 30 ثانیه  وسایل سرقت شدن  و در زمانی زیر 10 ثانیه درب های اتومبیل باز شدن
 اما چه راهکار هایی  جهت جلوگیری از  این امور وجود دارد ؟
1. به هیچ وجه به صدای آژیر دزد گیر بی توجهی نکنید و در صورت دیدن دزد بلا فاصله با صدای بلند  فریاد بزنید تا سارق فرار کند(دستگیری آن ممکن است برای شما در این زمان خطر داشته باشد )
2. قفل های ماشین خود را  از قفل های ضد سرقت تبدیل کنید
3. قفل ویژه برای لاستیک  زاپاس خودرو خریداری نمائید (این قفل امکان سرقت زاپاس را 15 برابر مشکل تر میکند)
4. حتما برای کامپیوتر خودرو محافظ بگذارید
5. بهتر است در جاهایی که دارای سابقه بد هستند با تاکسی بروید (یک تاکسی دربست در هر نقطه تهران حد اکثر 26 هزار تومانه اما سرقت بی ارزش ترین ضبط  بخش 200 هزار تومانه!!!)
6. برخی خودرو را در طول روز در پارکینگ نمیگذارند یا قفل فرمون و ... را نمیبندند با این دفاع که  من همیشه این کارو میکنم و تا حالا دزد نیومده (این یک حرف بسیار ساده لوحانه است چرا که اگر قرار بود هر روز دزد میومد قطعا شما رعایت میکردید فراموش نکنید حادثه خبر نمیکند اگر قرار بود خبر کند حق با شما بود اما شما 100 بار قفل فرمون نمیبنی و ... ولی فقط یکبار سرقت صورت میگیره پس حتی یکبار هم کوتاهی نکنید بسیار افرادی را دیدم که گفتن من همیشه ماشین را قفل یا در پارکینگ میگزاشتم فقط همین یکبار نکردم و این شد)
7. خودرو را در جا های تاریک و بدون دید قرار ندهید
 
موارد بالا جهت پیشگیری بود اما پس از سرقت چه باید بکنیم
1. ابتدا با 110 تماس گرفته 
2. حتما به دادسرا مراجعه نمائید 
(سوال وقتی دزد مال را برده  دیگه پیش پلیس رفتن و دادسرا چه خاصیتی داره؟)
پاسخ :اکثر افرادی که به شغل سرقت مشغول هستند بالاخره روزی اسیر قانون خواهند شد و در آنجا به مثلا 400 فقره سرقت طی 5 سال گذشته از محله های فلان و فلان  اعتراف خواهند کرد اگر شما مورد سرقت را  قبلا اعلام کرده باشید حتی با گذشت 4 سال میتوانید  اموال خود را باز پس بگیرید  
یک خاطره حقوقی:چند سال پیش یک  پرونده سرقت داشتم  فرد سارق بعد از 5 سال دستگیر شده بود و کلیه اموال مسروقه نیز بدون کمترین  نقص در دست وی یافت شد  ماجرا از این قرار بود که سارق فردای روزی که اموال موکل بنده را سرقت کرده بود به علت حمل مواد مخدر دستگیر شده بود و فرصت نکرده بود اموال مسروقه را بفروشد و به 5 سال حبس محکوم شده بود روزی که وی ازاد میشود وقتی به مخفی گاه خود مراجعه  میکند تا اموال مسروقه را بردارد  پلیس به وی مضنون و در بازرسی متوجه کلی اموال مسروقه میشود  و بدین ترتیب چون ما 5 سال قبل شکایت کرده بودیم موکل بنده بعد از 5 سال صاحب کل اموال مسروقه خود شد!!!
 
یک نکته مهم فاکتور اموال  و ضمانت نامه آنها را در جائی غیر از محل مال نگهداری کنید چون فاکتور فوق تنها مدرک شماست که مالا متعلق به شما میباشد.