منو  

صفحه اصلیقوانیننشانی مراجع قضاییپرسش و پاسخمعرفی وکیلخدمات موسسه
اخباردرباره موسسهمطالب حقوقیمقالات حقوقی پایان‌نامهدانلود فرم
پرونده‌های حقوقیخاطرات حقوقیگالریهمکاری با ماتماس با ما
قانون الزام دولت به حمايت همه جانبه از مردم مظلوم فلسطين
تنظیمات متن :      
رنگ پشت متن
      سایز متن
   21
قانون الزام دولت به حمايت همه جانبه از مردم مظلوم فلسطين 
ماده 1- دولت موظف است براي انتقال كمكهاي ‎ انسان‌دوستانه ملت ايران به ملت ستمديده فلسطين به خصوص در اراضي اشغالي و سرزمين تحت محاصره غزه از تمام ظرفيتهاي منطقه‌اي و بين‌المللي استفاده نمايد و حمايت و دفاع از آرمان فلسطين و مردم مظلوم و مبارزان و آوارگان فلسطيني و مقاومت اسلامي فلسطين تا رسيدن به حقوق حقه خويش به‌هرنحو ممكن بايد ادامه يابد.
‎ماده 2- وزارت امورخارجه مكلف است با اتخاذ ديپلماسي فعال و بهره‌مندي از ظرفيتهايي چون سازمان كنفرانس اسلامي و سازمان كشورهاي جنبش عدم تعهد همگرايي لازم جهت اعمال فشار بر رژيم صهيونيستي به منظور توقف جنايات اين رژيم در غزه ايجاد نمايد.
‎ماده 3- براساس قواعد حقوق بين‌الملل، جنايات انجام شده در غزه، از مصاديق بارز جنايت عليه بشريت و نسل‌كشي مي‌باشد. دولت موظف است از طريق مجامع بين‌المللي از جمله شوراي امنيت سازمان ملل متحد، موضوع محاكمه سران رژيم اشغالگر قدس را در دادگاه ديوان كيفري بين‌المللي (ICC) و محاكم داخلي كشور به عنوان جنايتكار عليه بشريت و عاملان نسل‌كشي پيگيري نمايد.
ماده 4- سازمان صداوسيما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي موظف است با بسيج امكانات خود و ايجاد هماهنگي با رسانه‌هاي مستقل جهاني و رسانه‌هاي جهان اسلام، مظلوميت مردم فلسطين خصوصاً مردم مظلوم ساكن نوارغزه و جنايات وحشيانه و ضدحقوق بشر رژيم صهيونيستي را به جهانيان برساند.
‎ماده 5- دولت موظف است تمهيدات لازم در جهت جلوگيري از واردات كالاها و انعقاد قرارداد با شركتهايي كه سهامداران اصلي آنها بنگاههاي صهيونيستي مي‌باشد را فراهم نمايد.
‎ماده 6- وزارت امورخارجه مكلف است گزارش اجراء اين قانون را هردوهفته يك بار به كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي ارائه نمايد.
قانون فوق مشتمل بر شش ماده در جلسه علني روز چهارشنبه مورخ‌ يازدهم دي‌ماه يكهزار و سيصد و هشتاد و هفت مجلس شوراي اسلامي تصويب و در تاريخ 15/10/1387 به تأييد شوراي نگهبان رسيد.
 

دانلود به صورت PDF