80 هزار انگليسي خواستار بازداشت نتانياهو شدند
تاریخ : 4 شهریور 1394

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
روزنامه الرای چاپ کویت نوشت 80 هزار انگلیسی با امضای طوماری خواستار بازداشت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در زمان سفر ماه آینده اش به لندن شدند.
به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما، این روزنامه در شماره امروز خود در اینترنت در گزارشی به قلم حمد ابوخضیر وزکی ابو الحلاوه نوشت:
حدود 80 هزار انگلیسی با امضای طوماری، خواستار بازداشت نتانیاهو به اتهام ارتکاب جنایت های جنگی شدند.
این طومار را دامیان موران شهروند انگلیسی، در اواسط این ماه تهیه و در پایگاه اینترنتی دولت منتشر کرده است.
موران در این طومار گفته است: «به موجب قوانین بین المللی، نتانیاهو با ورود به انگلیس باید به اتهام جنایت های جنگی در جریان کشتاری که باعث کشته شدن دو هزار نفر در سال 2014 شد، بازداشت شود» که این مسئله به اقدامات تجاوزکارانه اسرائیل در حمله سال گذشته اش به نوار غزه که 51 روزه به طول انجامید، اشاره دارد.
در صورتی که تعداد امضا کگنندگان این طومار به 100 هزار نفر برسد، امکان بررسی آن در پارلمان انگلیس فراهم خواهد شد اما موران به رسانه ها گفته با توجه به روابط مستحکم میان انگلیس و اسرائیل، تردید دارد که این طومار بتواند برای بررسی به پارلمان راه یابد.
دولت انگلیس پس از اینکه امضاهای این طومار، به ده هزار رسید، مجبور به واکنش شد و اعلام کرد:« روسا و نخست وزیران دولت های خارجی مهمان مانند بنیامین نتانیاهو، برای تعقیب حقوقی، از مصونیت برخوردارند و نمی توان آنها را دستگیر یا بازداشت کرد».
منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :