‌328 هزار ‌‌دانشجو‌ و استا‌د ‌متقاضی سفر حج
تاریخ : 30 بهمن 1393

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور از کاهش مبلغ عمره دانشجویی خبر داد و گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده توانستیم تخفیفاتی را دریافت کنیم که مبلغ عمره دانشجویی به کمتر از دو میلیون تومان رسیده است.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام سید محمدرضا فقیهی بعدازظهر امروز در همایش آموزشی عمره‌گذاران سال 94 مازندران که در سالن پیامبر اعظم (ص) ساری برگزار شد، اظهار کرد: هر ساله در ستاد عمره و عتبات، یک سری شعارهای فرهنگی را در نظر می‌گیریم که عنوان شعار 93 ـ 94، «اقامه نماز سرّ حج» است.

وی تصریح کرد: اهداف اجرایی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان شامل سفری آسان، ارزان و باکیفیت است که می‌توان به دریافت سهمیه خارج از نوبت، تسیهلات سفر، وام، مدیران خوب، برنامه‌ریزی فرهنگی مناسب و دریافت تخفیف از مراکز مختلف اشاره کرد.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور با اشاره به تخفیفاتی که از تعدادی مراکز برای اعزام دانشجویان دریافت شده است، افزود: با پیگیری‌هایی که انجام دادیم مبلغ عمره دانشجویی در مازندران به کمتر از 2 میلیون تومان رسیده، در حالی که قبل از آن بین 2 میلیون و 200 تا دو میلیون و 400 هزار تومان بوده است.

فقیهی از ارائه محصولات فرهنگی ویژه مطالعه قبل و حین سفر حج به اساتید و دانشجویان گفت و اینکه محصولات ما شامل کتاب‌های قرآن، از میقات تا عرفات، عمره، فرصت‌ها و سنت‌ها، دریا به دریا، همراه تا قبله و سیر در حرمین، ادعیه سعی و طواف همچنین نرم‌افزار "تا حضور" است.

وی با اشاره به اهمیت سفر روحانی حج عمره در زندگی انسان‌ها، گفت: در سال‌جاری 328 هزار نفر از دانشجویان و اساتید کشورمان برای اعزام به سفر حج ثبت‌نام کردند که نام بیش از 310 هزار نفر آنها به قرعه نیفتاده است.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور، بیان کرد: قدر این فرصت را بدانید، در سفر معنوی و روحانی حج، شانس معنا ندارد، این توفیقی که نصیب شما شده است، حاصل اعمال نیک شما یا پدران و مادران شماست و باید سعی کنید با اعمال و رفتار خوب خود، از این سفره الهی بهره کافی را ببرید.

این مسئول با اشاره به زیبایی‌های حج افزود: سفر معنوی حج اتصال و ارتباط عاطفی و عارفانه با خدای یگانه و بهترین فرصت برای درخواست بهترین‌ چیزها از معبود است.

وی در پایان گفت: عمل ما در سفر معنوی حج باید طوری باشد که نقطه عطفی در زندگی ما ایجاد کند و مایه توفیق ما در دنیا و آخرت باشد.

به گزارش فارس، 390 دانشجو، استاد و مدیر کاروان از استان مازندران به سرزمین وحی مشرف می‌شوند.
منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :