۳۰۰ شکایت از حوزه سلامت در هر شبانه‌روز ثبت می‌شود
تاریخ : 16 تیر 1397

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، بشیر امیرنژاد در همایش استانی مدیران شبکه بهداشت و درمان، روسای بیمارستان ها و کارشناسان نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان این که سامانه 190 در تاریخ 28 اسفند 1395 رسماً آغاز به کار کرد، ادامه داد: مرکز تماس 190 به صورت 24 ساعته و شبانه روزی در تمام ایام هفته به طور یکپارچه و متمرکز برای دریافت و پاسخ به هر گونه سوال، درخواست، شکایت، اعلانات، انتقادات و پیشنهادات در رابطه با خدمات حوزه سلامت آماده است.

امیر نژاد تصریح کرد: تماس های مردمی با سامانه 190 تحلیل و پردازش می شود. این سامانه به ما در نقاطی که در آن از نظر نظارت ضعف داریم کمک می کند تا عملکرد واحدهای درمانی را بسنجیم و در کارنامه اعتبارسنجی آنان لحاظ کنیم.

وی اظهار داشت: به طور میانگین در هر 24 ساعت 3000 تماس به سامانه 190 امور درمان داریم که 10 درصد این تماس ها شکایت و مابقی نظرات و پیشنهادات مردم است و اغلب نارضایتی ها ناشی از عدم اطلاع تماس گیرندگان از قوانین است که با توضیحات کارشناسان این مرکز توجیه و اقناع می شوند. بر همین اساس، شکایت ها بسیار کم و ناچیز هستند. 

رئیس مرکز ملی پاسخگویی و رسیدگی به شکایات مردمی حوزه سلامت (190) بیان کرد: شکایات قابل بررسی و پیگیری به دانشگاه های علوم پزشکی مربوطه ارجاع داده می شود و آنها موظف هستند، طبق آیین نامه و پروتکل های ابلاغی، ظرف مدت معینی به موضوع رسیدگی کنند.

وی در پایان تاکید کرد: بخشی از شکایات مردم مانند عدم پذیرش یک بیمار در اورژانس مراکز درمانی، نیاز به پیگیری و مداخله فوری دارند، در نتیجه در بستر یک فرآیند، زمانی که درخواستی ثبت می شود، فوریت آن توسط کارشناس محرز شده و در کمتر از یک ساعت پیگیری شده و نتیجه را از خود بیمار جویا می‌شویم.
http://fna.ir/bn8lp7 همراه اول نظرات دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

منبع : فارس‌نیوز

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :