یک کودک و هفت متقاضی سرپرستی
تاریخ : 2 اردیبهشت 1396

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
 مدیرکل دفتر امور کودکان سازمان بهزیستی کشور گفت که با اجرائی شدن قوانین جدید حمایتی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، تقاضا برای فرزند خواندگی در کشور افزایش یافته است .
به گزارش ایرنا، محمد نفریه روز شنبه در همایش هم اندیشی کارشناسان مسئول امور کودکان و نوجوانان بهزیستی استان های کشور در ساری افزود : در حال حاضر به ازای هر هفت زوج متقاضی تنها یک کودک برای واگذاری سرپرستی در قالب فرزند خواندگی وجود دارد.
وی آمار متقاضیان و کودکان آماده واگذاری برای فرزندخواندگی را اعلام نکرد ولی گفت که تغییرات صورت گرفته در قوانین فرزند خواندگی سبب شده است تا آمار افراد متقاضی افزایش یابد.
نفریه توضیح داد : در قانون جدید پدر و مادری که یک بچه دارند و زنان بالای 30 سال می توانند مشمول گرفتن فرزند شوند.
وی افزود : همچنین در قانون جدید سن فرزندانی که می توان سرپرستی آنان را واگذار کرد از 12 به 16 سال افزایش یافته است.
او با اعلام این که طبق قانون جدید ایراینان مقیم خارج از کشور نیز می توانند متقاضی در اختیار گرفتن سرپرستی کودکان شوند ، گفت : حمایت بیمه ای و برقرای مستمری برای کودکانی که به فرزندخواندگی گرفته می شوند هم مزیت دیگری است که سبب افزایش متقاضیان شده است.
نفریه توضیح داد : به عنوان مثال طبق قانون زنان کارمند واجد شرائطی که کودکان زیر 2 سال را به فرزند خواندگی بپذیرند ، از قانون مرخصی 84 روزه زایمان نیز برخوردار می شوند. 
** واگذاری سرپرستی کودکان بدسرپرست مدیرکل دفتر امور کودکان سازمان بهزیستی کشور گفت : همچنین بر اساس قانون جدید ، در حال حاضر سرپرستی کودکان بد سرپرست نیز به متقاضیان واگذار می شود .
وی مهم ترین چالش در واگذاری سرپرستی کودکان را ترجیح متقاضیان برای قبول سرپرستی کودکان شیرخوار و دختر دانست .
نفریه گفت : این که بیشتر خانواده ها خواستار گرفتن سرپرستی کودکان شیرخوار و ترجیحا دختر هستند تا حدود زیادی واگذاری ها را با چالش مواجه کرده است.
وی آمار کودکان بدسرپرست و بی سرپرست کشور را 25 هزار نفر اعلام کرد و افزود : هم اکنون 15 هزار تن از کودکان بدسرپرست و بی سرپرست تحویل خانواده های جایگزین نسبی و سببی شده اند و بقیه در مراکز شبانه روزی نگهداری می شوند.
همایش هم اندیشی کارشناسان مسئول امور کودکان و نوجوانان کشور صبح امروز در ساری آغاز به کار کرد و تا فردا ادامه دارد.
برگزاری کارگاههای بررسی پیرامون پایش و ارزیابی پرونده های اجتماعی فرزندان تحت مراقبت در خانه های کودکان و نوجوانان ، خانواده و راهکار های اجرایی برای ارتقاء توان اقتصادی مهدهای کودک بدون حمایت بخش دولتی از جمله برنامه های این همایش است .
منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :