گام برجسته قانون برنامه ششم توسعه در حمایت از هنرمندان
تاریخ : 5 شهریور 1396

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
احد آزادی‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به وضعیت نامناسب معیشت هنرمندان پیشکسوت به ضرورت اجرای برنامه‌ای مدون برای تغییر در شرایط آن‌ها از سوی وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد و گفت: جامعه هنرمندان به ویژه پیشکسوتان این عرصه سرمایه معنوی هر کشوری محسوب می‌شوند و یکی از عوامل رشد فرهنگی کشور وجود هنرمندانی است که به دور از هیاهو حرکات‌های فرهنگی خود را انجام می‌دهند و به خوبی نیز تاثیرگذار هستند لذا حمایت مادی و معنوی از این قشر علاوه بر اینکه وظیفه دولت و حاکمیت است به معنای حمایت از رشد فرهنگ کشور است.  

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی پوشش بیمه‌ای و درآمد مکفی و ارائه امکانات رفاهی را وظیفه حاکمیت دانست و ادامه داد: باید هر چه زودتر برای تغییر این شرایط فکری اساسی کرد چراکه اگر این قشر امنیت شغلی نداشته باشند پویایی و شادابی از جامعه رخت خواهد بست.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود وزیر جدید وزارت فرهنگ هنرمندان را مورد حمایت حداقل های معیشتی قرار دهد، افزود: مجلس از طریق برنامه ششم توسعه مواد قانونی جامع و کاملی را در رابطه با بیمه و معیشت هنرمندان و پیشکسوتان در نظر گرفته است اما اجرای آن نیاز به همت مسئولان دارد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه حمایت از هنرمندان باید جزو اولویت‌های کاری دولت و دستگاه‌های فرهنگی قرار گیرد تا دیگر شاهد صحنه‌های غیرقابل تحملی همچون دست‌فروشی آن‌ها در خیابان‌ها نباشیم، افزود: دولت باید از هنرمندانی که برای انقلاب زحمات بسیاری کشده‌اند اما به دلیل سیاست‌های غلط مجبور به دستفروشی شدند دلجویی کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، به تازگی دستفروشی یکی از نقاشان پیشکسوت سینما در خیابان‌ها مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است.

منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :