کوتاهی سازمان ها در ارزیابی لایحه حمایت از حقوق کودکان
تاریخ : 7 تیر 1397

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21

زهرا نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس در خصوص مشکلات مربوط به حمایت از حقوق کوکان گفت: آیین‌نامه ساماندهی کودکان کار و خیابان را در راستای حمایت از کودکان در مصوبه ۸۸ دولت داریم که اگر به درستی اجرا شود بسیاری از مشکلاتمان حل خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر ابزار در اختیار قوه قضاییه است که می‌تواند از طریق آن برای موضوع کودکان کار و خیابان مجازات تعیین کند و به نوعی خط‌کشی برای قضات محسوب می شود.

نعمتی افزود: بنابراین آیین‌نامه مربوطه را داریم که بر اساس آن اقدام کنیم و بهزیستی با کمک شهرداری و مشارکت بخش غیردولتی و NGO ها وارد عمل شده و این آیین‌نامه را اجرایی کرد.

این کارشناس آسیبهای اجتماعی گفت: متأسفانه ریشه‌یابی و توانمندسازی مغفول مانده و اکنون خیلی‌ها مدعی شده‌اند در حالی که کار خود را به خوبی انجام نداده‌اند چراکه  لایحه حمایت از حقوق کودک بیش از ۴ سال است که حتی در ادارات مربوطه هم معطل است در حالی که قوه قضاییه چند سال پیش این لایحه را به وزارت رفاه ارجاع داده است.

وی ادامه داد: بنابراین مشکل لایحه نیست ما کمبود قانون هم نداریم بحث ما این است که هر سازمانی کار خود را به خوبی انجام نمی‌دهد در حالی که باید ارزیابی لازم را داشته باشد. به عنوان مثال مرزها را رها کرده‌ایم به هر دلیلی که ما در سیاست‌گذاری دخیل نیستیم اما در تهران ۷۵ درصد از کودکان کار و خیابان که جمع‌آوری شده‌اند افغانستانی، پاکستانی و اخیراً هم بنگلادشی هستند.

انتهای پیام/
http://fna.ir/bn6o79 همراه اول نظرات دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

منبع : فارس‌نیوز

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :