کشف سالانه 100 تن مواد مخدر در کرمان
تاریخ : 4 تیر 1394

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: در مدت 10 سال گذشته به طور متوسط سالانه 100 تن مواد مخدر در استان کرمان کشف شده است.

به گزارش ایرنا سردار حسین چناریان روز پنجشنبه به مناسبت پنجم تیرماه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران افزود: استان کرمان در زمینه کشف مواد مخدر رتبه اول را به خود اختصاص داده که با همکاری دستگاه های انتظامی، امنیتی و قضایی صورت گرفته است.

وی گفت: بیش از 60 هزار نفر از افراد آسیب دیده از مواد مخدر در استان کرمان در حال درمان هستند و اعتقاد داریم این تعداد 50 درصد از کل افراد آسیب دیده استان کرمان را در بر می گیرد که حجم بالایی است.

وی بیان کرد: با اقداماتی که بر اساس پایش افراد آسیب دیده انجام شده استان کرمان در این زمینه رتبه هشتم تا نهم را دارد.

فرمانده انتظامی استان کرمان یکی از مهمترین دلایل وجود این تعداد را انجام ندادن اقدامات جامع دانست و افزود: تعداد زیادی از افراد آسیب دیده و معتادین درمان شده اند ولی صرف درمان آنها ملاک نیست بلکه باید در خصوص تقویت روحیه اجتماعی این افراد کار شود.

وی اضافه کرد: دستگاه های زیادی متولی این کار هستند که به نظر می آید رسالتی که بر دوش آنهاست را به خوبی انجام نداده اند.

سردار چناریان گفت: در ارزیابی سال گذشته که از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور صورت گرفت کرمان بعد از استان تهران در مجموعه اقدامات مبارزه با مواد مخدر رتبه دوم را از آن خود کرد.

وی با بیان اینکه چهار اولویت اساسی مبارزه با مواد مخدر برای سال جاری پیش بینی شده است افزود: حوزه آموزشی، خانواده، محیط های کارگری و صنعتی و سطح محلات شهری و روستایی را در کنار مقابله و درمان در دستور کار خود قرار داده ایم.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: هر کدام از این حوزه ها دارای برنامه ها و زیرمجموعه هایی است.

وی ادامه داد: مواد مخدر یک دغدغه جهانی است که همه سازمان های بین المللی نسبت به آن نگرانی دارند و تنها خاص استان یا کشور ما نیست.

وی گفت: در شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان کرمان و با همکاری سایر دستگاه های مربوط رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر را با جدیت دنبال می کنیم.

چناریان با بیان اینکه ستاد مبارزه با مواد مخدر رویکرد جدیدی برای مبارزه در پیش گرفته است افزود: این رویکرد اجتماعی است به این معنا که ما از همه ظرفیت ها، بسترها و توانی که می تواند مقابله با این پدیده نگران کننده و تهدید کننده جدی امنیت اجتماعی و سلامت مردم را ممکن کند استفاده کنیم.

وی یک راه مبارزه با مواد مخدر را استفاده از توان مردمی دانست و خاطرنشان کرد: تجربه به خوبی موفقیت مشارکت مردم را در کارهای اجتماعی و ملی نشان داده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان بیان کرد: استان کرمان در کریدور اصلی عبور کاروان ها و محموله های مواد مخدر از سمت مرزهای شرقی و در جوار یکی از کشورهای عمده تولید کننده مواد مخدر دنیاست و به دلیل این شرایط جغرافیایی مردم کرمان برای این موضوع هزینه های زیادی را پرداخت کرده اند.

وی گفت: تاکنون حق مردم کرمان به جهت پرداخت این هزینه سنگین ادا نشده است.

سردار چناریان افزود: آن آسیبی که هم در حوزه امنیت اجتماعی و هم کاروان های بین المللی مواد مخدر در گذشته به مردم کرمان وارد کرده اند بسیار زیاد و جبران نشده است.

وی گفت: باید امروز با درخواست های جدی از طریق شورای هماهنگی استان و مهمتر از آن مطالبه گری مردم از دستگاه های مربوط با مبارزه با مواد مخدر گام های جدی در خصوص ریشه کنی مواد مخدر برداشت.

وی تاکید کرد: امروز در خصوص مبارزه با مواد مخدر با تعداد زیادی از قاچاقچیان مواد مخدر با جدیت برخورد شده است و در این حوزه مشکل مقابله نداریم ولی در حوزه آسیب زایی مشکلاتی وجود دارد.
منبع : عصر‌ایران‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :