کشف بیش از 10 تن مواد مخدر در آذربایجان غربی
تاریخ : 27 آبان 1394

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: 10 هزار و 812 کیلوگرم انواع مواد مخدر در هشت ماه امسال در این استان کشف شده است.
 
به گزارش ایرنا سردار سرتیب دوم پاسدار ناصر اصلانی در هشتمین نشست شورای مبارزه با مواد مخدر افزود: این میزان کشفیات مواد مخدر در سال جاری نسبت به مشابه پارسال 24 درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: در این رابطه 67 شبکه قاچاق مواد مخدر شناسایی و متلاشی شده است.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی اضافه کرد: همچنین در این مدت تعداد سه هزار و 79 نفر قاچاقچی نیز دستگیر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال 14 درصد افزایش دستگیری اتفاق افتاده است.

وی اظهار کرد: در این مدت تعداد 152 دستگاه خودرو سبک و سنگین نیز که در امر قاچاق مواد مخدر استفاده می شد، توقیف شده است.

سردار اصلانی گفت: در این مدت سه هزار و 168 نفر معتاد تابلو نیز جمع آوری شده است.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی افزود: کشف پیش سازهای مواد مخدر نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 280 درصد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: در این مدت تعداد 18 هزار و 107 نفر معتاد نیز در این استان در چرخه درمان قرار گرفته اند.

وی گفت: همچنین امسال برای 70 نفر از معتادان ترک اعتیاد، تسهیلات خود اشتغالی پرداخت شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: برای حساس کردن جامعه برای مبارزه با مواد مخدر استفاده از ظرفیت تشکل های مردمی ضروری است.

علیرضا رادفر افزود: در کنار درمان معتادان و مبتلایان، باید یکی از اقدام های لازم، اجتماعی کردن و حساس سازی خانواده ها و جامعه نسبت به شیوع اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر در جامعه است.

وی اضافه کرد: باید برنامه های مبارزه با مواد مخدر مستمر باشد و از راهکارهای عمومی تر و مشارکت مردم در این زمینه استفاده شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان غربی خواستار فعال سازی کمیته های شش گانه شورای مبارزه با مواد مخدر در فرمانداری های این استان شد.

وی گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و مرزی آذربایجان غربی باید در خصوص عرضه، تقاضا و فروش مواد مخدر هوشیارانه و با اشرافیت کامل اطلاعاتی عمل کنیم تا بتوانیم از شیوع و رواج این پدیده شوم در جامعه جلوگیری کنیم.

رادفر افزود: سیاست های شورای مبارزه با مواد مخدر بایستی بر اساس 2 موضوع عرضه و تقاضا شکل گیرد و برنامه ها و فعالیت های ما به صورت مستمر و عملیاتی تدوین شود چرا که نقش این شورا در کاهش تقاضا بسیار تاثیرگذار است.
منبع : عصر‌ایران‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :