کاهش نگاه امنیتی و پلیسی به آسیب‌های اجتماعی
تاریخ : 6 تیر 1397

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، انوشیروان محسنی بندپی در دیدار با سفیر کشور سوئد در مرکز جامع مشاوره گفت: 65 درصد پرسنل بهزیستی را زنان تشکیل می‌دهند و در ارائه خدمات استاندارد در مجموعه اورژانس اجتماعی و مراکز 1480 و مشاوره توانسته‌اند اثربخشی کار را بالا ببرند. 

وی ادامه داد: با توجه به اثربخشی مشاوره و اورژانس اجتماعی و براساس قانون برنامه ششم توسعه که از ابتدای سال گذشته اجرایی شد، مکلف شدیم تمام خدمات را دو برابر افزایش دهیم. 

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: از طرفی می بینیم سازمان جهانی بهداشت در روز جهانی مبارزه با موادمخدر، شعار «گوش بسپار» را انتخاب کرده که بیانگر اهمیت مشاوره و توجه به خانواده است. 

محسنی افزود: ما به دنبال این هستیم از رشد آسیب‌ها در تمام ابعاد کودک‌آزاری و همسرآزاری جلوگیری کنیم و طرح‌هایی را از جمله ثبت الکترونیکی طلاق در استان خراسان رضوی به صورت پایلوت به مدت سه سال است اجرا می‌کنیم و براساس آن 8.1 درصد کاهش طلاق داشته‌ایم. 

وی گفت: در زلزله کرمانشاه نیز تیم محب (مشاوره) در محل حادثه مستقر شد و 79 هزار نفر در غربالگری شناسایی کرد و 24 هزار نفر در مرحله بعدی مشاوره شناسایی شدند. 

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به سؤال سفیر سوئد مبنی بر ارائه خدمات به اتباع افغانی در کشور گفت: مراکز اقامتی و تربیتی برای همه افرادی است که در ایران زندگی می‌کنند، این در حالی است که یک مرکز جامع توانبخشی در افغانستان برای ارائه خدمات به این مردم راه‌اندازی کرده‌ایم. 

محسنی ادامه داد: خط 123 اورژانس اجتماعی برای کسانی است که مورد هرگونه آزار، ظلم و خشونت قرار می‌گیرند، با این شماره تماس گرفته می‌شود و تیم مشاوره در محل در اسرع وقت حضور پیدا می‌کنند، در واقع ما به مسائل اجتماعی نگاه جدیدی داریم و از نگاه امنیتی و پلیسی کاسته‌ایم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در زمینه ارائه خدمات اشتغال به معلولان و راهنمای شغلی برای این افراد تفاهم‌نامه‌ای را با مؤسسه غیردولتی سوئد به امضا رسانده‌ایم. 

انتهای پیام/
http://fna.ir/bn6gi8 همراه اول نظرات دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

منبع : فارس‌نیوز

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :