چرا شاکیان تامین اجتماعی را به دادگاه راه ندادند؟
تاریخ : 12 اردیبهشت 1394

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران دلیل جلوگیری از ورود شکات پرونده تأمین اجتماعی به داخل دادگاه را تشریح کرد.

به گزارش فارس، 5 اردیبهشت سال جاری اولین جلسه رسیدگی به پرونده تخلفات سعید مرتضوی در تأمین اجتماعی و همچنین پرونده شکایت روح‌الله امینی از سعید مرتضوی در خصوص ماجرای کهریزک در شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی محمدی کشکولی برگزار شد.

اما بر اساس اظهارات شکات پرونده تأمین اجتماعی، دادگاه از ورود مصطفی ترک‌همدانی، پیمان حاج محمود عطار و علیرضا دقیقی شکات پرونده تأمین اجتماعی جلوگیری کرد.

پیمان حاج محمود عطار یکی از شکات پرونده تأمین اجتماعی در جمع خبرنگاران ضمن گلایه از این موضوع گفت: متأسفانه حتی دادگاه به احضاریه‌ای که خودش برای ما ارسال کرده احترامی نگذاشته و از ورود ما به داخل دادگاه جلوگیری کرد.

همین امر سبب شد تا از سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران دلیل اتفاق را جویا شویم.

محسن افتخاری در گفت‌وگو با فارس، در خصوص گلایه شکات پرونده تأمین اجتماعی مبنی بر اینکه علی‌رغم احضاریه از سوی دادگاه، از ورود آنها به جلسه رسیدگی به پرونده سعید مرتضوی جلوگیری شده است، گفت: پرونده تأمین اجتماعی در دادسرا یکی بوده اما بخشی از آن جدا شده و به دادگاه آمده است.

وی با تأکید بر اینکه هنوز آن بخش از پرونده که به موضوع تأمین اجتماعی و شکات خصوصی ارتباط دارد در دادسرا است، گفت: زمانی که اقدام به صدور احضاریه‌ها شد، برای شاکی‌هایی که پرونده‌شان در دادسرا هم بود برگه‌ای فرستاده شد، اما زمانی که هیأت قضایی جلسه را تشکیل داد، متوجه شد که این افراد، شکات پرونده‌ای هستند که هنوز در دادسرا است.

سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران ادامه داد: این شکات پیش ما آمدند و گلایه خود را مطرح کردند، اما ما برای آنها توضیح دادیم که در این بخش از پرونده، آنها سمتی ندارند و تنها چون بخشی از فتوکپی‌ها همراه پرونده به دادگاه آمده، برای این افراد هم احضاریه ارسال شده است.

افتخاری در خصوص رسیدگی به اتهامات مرتضوی در پرونده کهریزک هم گفت: در دو جلسه گذشته، هم شاکی و هم وکیل این پرونده صحبت کردند، اما مرتضوی دفاعیات خود را ارائه نداده است، به همین جهت هم ادامه رسیدگی به جلسه بعد موکول شده است.

وی در پایان تأکید کرد: قطعاً هر زمان که بخش دوم پرونده از دادسرا به دادگاه بیاید، شکات پرونده تأمین اجتماعی نیز احضار شده و دفاعیات از آنها اخذ می‌شود.
منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :