پیشگیری از جرم نیازمند حذف بستر وقوع جرم است
تاریخ : 15 شهریور 1394

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
سخنگوی کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس با تاکید بر کاهش هزینه‌های وقوع جرم، گفت: برای پیشگیری از وقوع جرم باید شرایط و بستر وقوع جرم را ازبین برد.

محمدعلی اسفنانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص ضرورت تشکیل شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم، گفت: به طور حتم پیشگیری از وقوع جرم جزو وظایف خاص قوه قضاییه بوده و درشرح وظایف این قوه، پیشگیری از وقوع جرم یکی ازاولویت‌ها است.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان درمجلس شورای اسلامی، افزود: متاسفانه در حال حاضر هزینه سنگینی در بخش وقوع جرم، کشف وشناسایی مجرم پرداخت می‌شود، به ویژه در بحث جرایمی مانند فساد اقتصادی و مالی این مشکلات بسیار شایع است؛ بنابراین هزینه‌های چنین جرایمی از نظر مادی، روانی و اجتماعی بسیار بالا است.

وی تاکید کرد: اگر بتوان برخی فعالیت‌ها را به سمت وسوی پیشگیری از وقوع جرم سوق داد به طور حتم هزینه کمتری خواهیم پرداخت، همچنین آثار مترتب  بر وقوع جرم را نخواهیم داشت، بنابراین تاجای ممکن باید دربخش پیشگیری از قوع جرم، پیشگام تر از رسیدگی و صدور حکم و مجازات بود.

اسفنانی با اشاره به ضرورت ارایه تعریف مشخص پیشگیری از وقوع جرم، تصریح کرد: پیشگیری از وقوع جرم به معنای ازبین بردن بستر ارتکاب جرم است، به بیان بهترزمانی می توان از وقوع جرم پیشگیری کرد که بستر و شرایط وقوع جرم ازمیان برود، بنابراین هرجای که بستر وقوع جرم وجود داشته باشد؛ هر چه نظارت هم قوی باشد اما امکان ارتکاب جرم فراهم است.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درخصوص ضرورت حضور نمایندگان مجلس در شورای عالی 22 نفره پیشگیری از وقوع جرم، گفت: نمایندگان مجلس به ویژه اعضای کمیسون حقوقی و قضایی  دربحث های مربوط به پیشگیری ازوقوع جرم می توانند نقش افرین باشند، زیرا مقرر است که درصورت نیاز به تغییردر قانون این قوانین در کمیسیون قضایی تصویب شود، بنابراین حضور این افراد و اشراف آنها به ضروریات موجود به نظر خیلی قابل توجه و ضروری است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، درجلسه روز گذشته مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکیل شورای عالی 22 نفره پیشگیری از وقوع جرم به ریاست رییس قوه قضاییه مصوب و به گفته دبیر مجمع قرار شد برخی از نهادها مثل ستاد مبارزه با منکرات و یا احیای امر به معروف و نهی از منکر جزو اعضای این شورا باشد.
منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :