پنج مامور پلیس عراق به دست داعش کشته شدند
تاریخ : 28 خرداد 1394

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
یک مقام امنیتی عراق روز چهارشنبه اعلام کرد : داعش پنج مامور پلیس را در شهر بیجی در نزدیکی بزرگترین پالایشگاه عراق کشته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بغداد ، این حمله ممکن است باعث کاهش فشار بر برخی از رزمندگان داعش شود که در این تاسیسات مهم از نظر استراتژیک گیر افتاده اند.

این مقام در یک مرکز فرماندهی امنیتی منطقه ای گفت : شورشیان عملیات خود را در روستای تل البو جاراد در چارچوب نبرد برای کنترل پالایشگاه بیجی آغاز کردند که تاکنون چند بار دست به دست شده است .

گروه تروریستی داعش پس از رسیدن نیروهای تقویتی ، سه منطقه در شهر بیجی در نزدیکی پالایشگاه را دوباره تصرف کردند ولی درگیریهای تازه ای در این نقطه شروع شده است.

این درگیری باعث شده است تا برخی از نیروهای داعش در داخل پالایشگاه که تحت محاصره نیروهای دولتی عراق و شبه نظامیان حامی آنها قرار دارد، گرفتار شوند.

دولت عراق در تلاش برای تضعیف چنگ اندازی داعش بر این کشور و تصرف یک سوم از خاک این تولید کننده مهم نفت بر روی دو منطقه کلیدی تمرکز کرده است.

علاوه بر نبرد بر سر بیجی در شمال ، نیروهای دولتی عراق امیدوارند داعش را از الانبار استان وسیع غربی که عمدتا تحت کنترل شورشیان قرار گرفته، بیرون برانند.

به گفته نیروهای امنیتی ، همزمان با دیدار خالد العبیدی وزیر دفاع عراق از یک پایگاه هوایی مجاور، نیروهای داعش 12 سرباز عراق را در پادگان ارتش در الانبار کشتند.

هواپیماهای جنگنده به تلافی آن وارد عمل شده و با انجام حملاتی 13 شبه نظامی داعش را در این استان کشتند.

منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :