پلیس آگاهی خاطره می نویسد
تاریخ : 3 اسفند 1393

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21

رییس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به لزوم طراحی سازوکاری برای بهره‌مندی از تجربیات بازنشستگان و پیشکسوتان پلیس آگاهی از نگارش خاطرات کارآگاهان این پلیس خبر داد.



سردار محمدرضا مقیمی در گفت‌وگو با ایسنا، به ضرورت آموزش در پلیس آگاهی اشاره کرد و درباره اینکه نحوه آموزش ها و انتخاب و شناسایی کارآگاهان در پلیس آگاهی چگونه است، گفت: در پلیس آگاهی آموزش برای ما بسیار مهم است و معمولا نحوه انتقال آن نیز به شکل استاد و شاگردی است یعنی آنچه که در کلاس ها آموزش داده می شود را کافی نمی دانیم و معتقدیم کارآگاهان باید در محل نیز تجربه کسب کرده و از تجربیات گذشتگان نیز استفاده شود.

وی با اشاره به ضرورت بهره مندی از تجربیات بازنشستگان و پیشکسوتان در پلیس آگاهی اظهار کرد:‌ زمانی که پرسنل ما بازنشسته می شوند اموال و امکانات در اختیارشان را تحویل می دهند اما آنچه مهم‌ است "تجربه" است، ما باید در پلیس آگاهی سازوکاری ایجاد کنیم که از این تجربیات استفاده شود که امروزه نیز در همین مسیر حرکت می کنیم.



سردار مقیمی با بیان اینکه هر صحنه جرم برای ما مانند یک کلاس درس است که تجربیاتی در آن نهفته است، گفت: گاهی علیرغم اینکه بیش از 30 سال از حضورم در پلیس می گذرد وقوع برخی از حوادث باعث تالم روحی ام می‌شود، بنابراین لازم است که ما از کارآگاهان‌مان بخواهیم که آنچه را که در ذهن دارند جمع بندی کرده و درا ختیار دیگران قرار دهند چرا که در هر حادثه ای نکات کلیدی‌ای وجود دارد.




نگارش خاطرات کارآگاهان پلیس آگاهی


رییس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه پلیس آگاهی امین مردم است ، ادامه داد: این مجموعه یک پلیس منحصر به فرد است که باید اعتماد عمومی را جلب کرده و توانمندی و توانایی پاسخگویی به مسائل را نیز داشته باشد، به همین دلیل ما باید همواره دانش خود را ارتقا دهیم.



وی با اشاره به طرح نگارش خاطرات کارآگاهان پلیس آگاهی و ضرورت بهره‌مندی از تجربیات نهفته در این خاطرات گفت:‌ گاهی در یک قتل که ممکن است از نظر رسانه ها اهمیت چندانی نداشته باشد نکات قابل توجهی یافت شود که در یک قتل سریالی نبوده است بنابراین ما باید با نگارش چنین کتاب هایی به سمت این مساله حرکت کنیم.



وی ادامه داد: همه ما اطراف‌مان را می‌بینیم اما یک کارآگاه پلیس آگاهی با چشم دیگری اطرافش را نگاه می کند و چیزی را می‌بیند که دیگران یا آن را ندیده و یا به راحتی از کنارش عبور کرده اند.



رییس پلیس آگاهی ناجا در پاسخ به اینکه کارآگاهان پلیس را چطور انتخاب می کنید گفت: ما دانشجوهایمان را با شیوه مشاهده و توصیف غربال می‌کنیم. فردی که می خواهد در آینده یک کارآگاه موفق شود باید بتواند صحبت کند و هرآنچه را که دیده، با تمام زوایا بیان کند.



سردار مقیمی در خاتمه درباره آخرین وضعیت تشکیل بانک اطلاعات ژنتیک مجرمان نیز، اظهار کرد: بخش‌هایی از این طرح طبقه بندی شده است و نمی‌توان جزییاتی درباره ان بگویم اما مشغول کار بر روی آن هستیم و پیشرفت‌هایی نیز در آن انجام شده که انشاالله در این زمینه اقدامات لازم انجام خواهد شد.

منبع : عصر‌ایران‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :