پلمب بیش از ۱۰۰ باب منزل پلاک قرمز در تهران/ افزایش ۸۵ درصدی دستگیرشدگان حوزه مواد مخدر
تاریخ : 19 تیر 1397

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سرهنگ محمد بخشنده رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت صبح امروز از کشف 2 تن و 192 کیلوگرم انواع مواد مخدر از 15 فروردین تا کنون در سطح تهران بزرگ و محورهای منتهی به آن خبر داد. 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت تصریح کرد: در این بازه زمانی 8 باند از قاچاقچیان مواد مخدر شناسایی و اعضای این 8 باند که 43 نفر بودند دستگیر شدند. 

این مقام ارشد پلیس پایتخت با بیان این مطلب که تاکنون 9 هزار و 265 نفر افراد مرتبط با مواد مخدر اعم از قاچاقچی،‌ معتاد و خرده‌فروش در سطح شهر تهران شناسایی و دستگیر شده‌اند گفت: دستگیری‌ها در این زمینه 85 درصد افزایش یافته  است. 

وی به جمع‌ آوری 6 هزار و 464 نفر معتاد متجاهر پرداخت و گفت: با توجه به ظرفیت مراکز نگهداری معتادان متجاهر و تخلیه معتادانی که در آنجا نگهداری می‌شدند بعد از 6 ماه این افراد جمع‌آوری و به این محل مراکز تحویل داده  شدند؛ البته باید بگوییم که این افراد همان  دستگیر شدگان قبلی بودند که دوباره تحویل این مراکز شدند. 

سرهنگ بخشنده به پاکسازی نقاط آلوده اتوبان‌ها اشاره و بیان داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با 10 دستگاه خودروی بنز به طور شبانه‌روزی گشت ضربتی پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت را در دستور کار دارند؛ 98 درصد اتوبان‌ها و معابر از وجود معتادان پاکسازی شده و اگر موردی مشاهده شود به محض مشاهده دستگیر می‌شود؛ اگر ظرفیت موجود باشد به مراکز تحت نظر منتقل شده در غیر این صورت به گرمخانه شهرداری منتقل خواهند شد. 

وی به هم و غم پلیس برای پاکسازی نقاط آلوده محلات شوش، هرندی و مولوی پرد اخت و گفت: بیش از 100 باب منزل پلاک قرمز و در اصطلاح خانه قمری شناسایی و پلمب شده است؛ ا ین خانه‌ها 70 تا 80 سال قدمت داشته و دارای 40-30  اتاق هستند که روزانه 10 هزار تومان به افراد معتاد اجاره می‌دهند. 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت افزود: البته تعدادی خانه نیز شناسایی شده که به دلیل آنکه خانواده در آن ساکن هستند باید با هماهنگی دادستانی و بهزیستی برای پلمب آن اقدام شود تا به خانواده‌هایی که در آنجا ساکن هستند لطمه‌ای وارد نشود. 

سرهنگ بخشنده به دستگیری 57 نفر از خرده‌فروشان از بعدازظهر دیروز تا صبح امروز خبر داد و گفت: اکثر دستگیر شدگان بیش از 50 تا 100 گرم مواد مخدر با خود حمل می‌کردند. 

وی اعلام کرد: یک محموله 602 کیلوگرمی مرفین که از طبس و کرمان بارگیری شده بود و قرار بود در تهران توزیع شود شناسایی و ضبط شد؛ یک نفر در این رابطه فعلا دستگیر شده است؛ همچنین یک باند 3 نفره توزیع حشیش با 130 کیلوگرم از این ماده که از بندرعباس عازم تهران بود در آزادگان شناسایی و توقیف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت به موفقیت دیگر ماموران این پلیس پرداخت و اظهار داشت: باند دیگر قاچاقچیان مواد مخدر که 57 کیلوگرم تریاک را در داخل اتوبوس مسافربری جاسازی کرده و از کرمان عازم تهران بودند نیز شناسایی و دستگیر شدند. 

وی به طرح‌های متنوع این پلیس در شناسایی، برخورد و دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر اشاره و بیان کرد: 25 نفر از افرادی که کار توزیع مواد مخدر را در نقاط مختلف شهر انجام می‌دادند با بیش از 11 کیلوگرم شیشه دستگیر شدند؛ ا ین افراد از فروشندگان و عناصر اصلی توزیع شیشه در تهران بودند. 

این مقام ارشد پلیس پایتخت درخصوص دستگیری‌ها در حوزه گراس و گل اعلام کرد: بیش از 5 نفر که قصد توزیع 10 کیلوگرم گل را در نقاط شمال شهر تهران داشتند شناسایی و دستگیر شدند؛ گل‌ها هنوز سبز بوده و خشک نیز نشده‌اند. 

سرهنگ بخشنده درخصوص رصد فضای مجازی و جلوگیری از تبلیغ و توزیع مواد مخدر اظهار داشت: سال گذشته بیش از 5 بار که در فضای مجازی به تبلیغ و توزیع مواد مخدر می‌پرداختند شناسایی و متلاشی شدند. 

وی با اعلام این مطلب که امسال 132 نفر خرده‌فروش و معتاد دستگیر شده‌اند درخصوص دزدی معتادان از صندوق‌های صدقه اعلام کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر و همچنین ماموران کلانتری‌، گشت‌های ضربت در محلات را با دقت انجام می‌دهند و اگر موردی ببینند حتما دستگیر می‌کنند؛ اما باید بدانید که معتادان از طریق سرقت و دله‌دزدی خرج مواد خود را بدست می‌آورند. 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت ادامه داد: در جلسات استانداری هم پلیس یک نماینده دارد و هم کمیته‌ امداد و باید بگویم که اگر موردی گزارش شود حتما همکاران ما پیگیری خواهند کرد. 

سرهنگ بخشنده تصریح کرد: کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر در سال جاری با 6.5 تن، 50 درصد افزایش داشته؛ در حوزه دستگیری‌ها 86 درصد افزایش داشته‌ایم و در حوزه توقیف خودرو 300 دستگاه خودرو و موتورسیکلت قاچاقچیان را کشف و ضبط کرده‌ایم و 20 باب خانه، املاک و باغ نیز توقیف کرده‌ایم؛ یعنی می‌توان گفت که 2 درصد نیز در حوزه توقیف خودرو و ملک قاچاقچیان افزایش داشته‌ایم. 

این مقام ارشد پلیس پایتخت با تاکید بر آنکه پلیس در بحث پیشگیری و آموزش قدم‌های مثبتی برداشته، به برگزاری جلسات،‌ نشست‌ها و برنامه‌های مختلف در 50 نقطه آسیب‌پذیر و چالشی تهران پرداخت و گفت: طرح پاکسازی مدارس و دانشگاه‌ها در دستور کار بوده و 40-30 نفر از افرادی که در محدوده‌های اطراف مدارس اقدام به توزیع مواد مخدر می‌کردند نیز شناسایی و دستگیر شده‌اند. 

انتهای پیام/

 
http://fna.ir/bn98sf

اخبار مرتبط

کشف ۲ تن مواد و دستگیری ۴۳ نفر قاچاقچی مواد مخدر در عملیات پلیس تهران+ عکس97/04/19 - 15:56 همراه اول نظرات دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

منبع : فارس‌نیوز

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :