پشتیبانی حقوقی اتحادیه کانون‌های وکلا از خبرنگاران قضایی
تاریخ : 17 مرداد 1397

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، مرتضی شهبازی‌نیا رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) پیش از ظهر امروز، همزمان با روز خبرنگار در خبرگزاری فارس حضور یافت و پیرامون مسائل مختلف جامعه وکلای ایران با خبرنگاران این خبرگزاری به گفت‌وگو نشست. 



مرتضی شهبازی‌نیا در بخشی از سخنان خود به مناسبت روز خبرنگار به پیش‌بینی‌های حمایتی اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری از خبرنگاران اشاره کرد و گفت: بهترین ابزار برای رشد اجتماعی، رسانه است و خبرنگاران می‌توانند مهم‌ترین مانع در برابر فساد باشند.

وی با اشاره به سختی کار در حوزه خبرنگاری حقوقی و قضایی گفت: از سال آینده برنامه داریم که از برجسته‌ترین خبرنگاران حوزه حقوقی و قضایی در برنامه‌ای ویژه  ایام روز خبرنگار، صرف نظر از رابطه‌ای که با نهاد وکالت دارند، تقدیر کنیم.

شهبازی‌نیا خاطر نشان کرد: نهاد وکالت با توجه به رسالتی که برای خود قائل است و با توجه به وظیفه مهم و نقشی که خبرنگاران در شفافیت، مبارزه با فساد و حاکمیت قانون دارند، وظیفه خود می‌داند که هر پشتیبانی حقوقی از خبرنگاران قضایی به عمل آورد و از آنها حمایت کند.

رئیس اسکودا بیان کرد: در حال تدوین نظام‌نامه‌ای هستیم که براساس آن خبرنگاران قضایی بتوانند از معاضدت قضایی و حمایت اتحادیه کانون‌های وکلا، برخوردار شوند.

وی بر استفاده از نظر خبرنگاران قضایی در تدوین نظام‌نامه مذکور تأکید کرد.

مشروح گفت‌وگوی فارس با شهبازی‌نیا به زودی منتشر خواهد شد.


منبع : فارس‌نیوز

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :