پروژه غربی «قتل عام و تخریب» در اوکراین با نمایندگی سوروس/کی‌یف از سبک اسرائیلی برای سرکوب اعتراضات استفاده می‌کند
تاریخ : 8 اسفند 1393

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس ؛ طی روزهای اخیر رسانه های غربی به انعکاس گسترده ویدئوهایی پرداختند که در فضای مجازی منتشر و در آن ادعا شد که معترضان ضد کی‌یف با زندانیان اوکراینی بدرفتاری می کنند و این مساله مصداق جنایت جنگی است. طبیعتا چنین ادعایی توجه عمومی را به سوی نقض قوانین بین المللی طی جنگ جلب کرده و موجب ابراز نگرانی از سوی بسیاری از کشورها درباره خشونت علیه زندانیان می شود .
این در حالی است که همین رسانه ها طبق استانداردهایی دوگانه جنایات جنگی به مراتب فاحش تر توسط نظامیان ارتش اوکراین ، نیروهای نئونازی کمکی آنها و طرفداران دولت کی‌یف را نادیده می گیرد.این نادیده گرفتن جنایات جنگی متعدد از جمله تیراندازی های گسترده و مستقیم بسوی شهروندان ، هدف قرار دادن عمدی پرسنل پزشکی و روزنامه نگاران ، کشتار و گورهای دسته جمعی و استفاده از تسلیحات ممنوعه اتفاقی نیست.
پایگاه اینترنتی شبکه روسی «راشاتودی» در گزارشی با اشاره به این موضوع می نویسد : در واقع این مساله ، کمپینی هماهنگ میان رسانه ها و صنایع غیرانتفاعی غربی است تا داستانی جعلی را روایت و بر اساس آن ادعا کنند که نیروهای دولتی کی‌یف افرادی خیرخواه و مردمی بوده و معترضان ضد دولتی ، شورشیانی جنایتکار و تروریست هستند .  این وارونگی کامل واقعیت در تاریخ غرب سابقه ای طولانی دارد ؛ بر این اساس هنگامی که تحقق جاه طلبی های ژئوپلتیک از طریق استفاده از نیروی نظامی نتیجه ای نمی گیرد، آن را از طریق هجمه پروپاگاندای رسانه ای انجام می دهند .

*فرار الیگارش های اوکراینی به اسرائیل و بازگشت سوروس

در حالی که دولت های اروپایی با رهبری آمریکا برای ضربه زدن به ( واحد پولی ) روبل و اقتصاد روسیه تلاش می کنند ، دولت کودتایی کی‌یف نیز با استفاده از خشونت در حال نابودی اقتصاد اوکراین می باشد. رهبران غربی و ناتو _ بزرگترین حامیان استفاده از قدرت نظامی برای دفاع از منافع مالی _ در حال اجرای نمایشی هستند که در آن نشان می دهند چگونه می توانند در راستای اهداف جاه طلبانه خود ( با استفاده از تحریم ) علیه ملت اوکراین و روسیه اقدام کنند.
برخی منابع موثق در روسیه اعلام کرده اند که اخباری مبنی بر جایگزینی یکی از الیگارش های فراری به اسرائیل بجای پوروشنکو در دستور کار دولت های غربی قرار دارد . تعداد زیادی از اعضای این اقلیت ثروتمند حاکم در کی‌یف به سرزمین های اشغالی فرار کرده و با رشوه های میلیونی به تل آویو وعده دریافت تابعیت اسرائیلی گرفته اند .صهیونیستها همچنین قول استرداد اموال و دارایی های آنان را نیز داده اند.
یک روز پس از امضای توافق آتش بس «مینسک» خبر تسویه بدهی 17.5 میلیارد دلاری دولت اوکراین منتشر شد . در دیداری که پیش از این خبر میان جرج سوروس(رئیس متمول بنیاد سوروس) و مقامات کی‌یف انجام گرفت، این سرمایه دار بدنام اعلام کرد که برای احیای اقتصاد اوکراین 50 میلیارد دلار مورد نیاز است . اما این بودجه سرسام آور از کدام منبع و با چه اهدافی تامین خواهد شد؟
دریافت وام های سنگین از دولت های خارجی و صندوق بین المللی پول که باید از جیب مردم اوکراین بازپرداخت شود ، اعطای بخش های عظیم صنعتی و اقتصادی کشور به سرمایه گذاران غربی و همچنین تحمیل بار اصلی اقتصاد بر دوش تولیدکنندگان بزرگ داخلی از طرح هایی است که برای تامین این بودجه از سوی سوروس و گروه اقتصادی آن ارائه شده است.
بدیهی است که چنین سیاستی تنها با هدف فلج کردن اقتصاد اوکراین طی سال های آتی و تاثیرگذاری منفی بر فعالیت های سیاسی و مالی مسکو مطرح و اعمال شده است .

*غارت اموال و نابودی زیرساخت های ملی

زیرساخت های اصلی در شهر دونباس بطور سیستماتیک تخریب شده اند ، کمک های مالی دولتی به شهروندان متوقف و جنگی اقتصادی علیه آنان به راه افتاده ؛ در همین حال بخش اعظمی از وام های دولتی بجای تحویل به مردم برای مصرف در امور نظامی و جنگی اختصاص داده شده است . بازی دوگانه غرب در این زمینه به وضوح قابل رویت است : از یک سو محدودیت های اقتصادی در دونباس را به اوج خود رسانده و از سوی دیگر با القای توهم «مداخله گری روسیه در اوکراین » بهانه ای برای اعمال تحریم و فشار بر مسکو ایجاد نموده است .
بعلاوه سیاست های ریاضتی «صندوق بین المللی پول» که کی‌یف مقید به اجرای آن است ، موجب شده تا درجات بالایی از فقر و بیکاری در مناطق مختلف کشور بخصوص در روستاها بروز نماید . چنین رویکردی در درازمدت نیز می تواند آثار مخرب خود را بر وضعیت معیشتی مردم این کشور بگذارد .

*آمار واقعی قتل عام در اوکراین

هیچ یک از رسانه های غربی گزارش هفته گذشته سازمان اطلاعاتی آلمان درباره آمار واقعی کشتار شهروندان اوکراینی توسط دولت پوروشنکو _ مورد حمایت غرب و اسرائیل _  را منعکس نکردند. بر اساس این گزارش ، تعداد حقیقی کشته شدگان توسط کمپین به اصطلاح «ضدترور» دولت این کشور 50 هزار تن بوده نه 5 هزار تن . جالب اینجاست که آنگلا مرکل ، صدراعظم آلمان نیز بدون توجه به این آمار اطلاعاتی کشور خود همچنان از 5400 کشته شده در اوکراین سخن می گوید.
مبارزه کی‌یف با معترضان شرق اوکراین تحت عنوان جعلی «ضدترور» رویکردی شبیه به «جنگ علیه ترور» آمریکا دارد که از سال 2001 جرقه آن زده شد و تاکنون واشنگتن اثبات کرد که این جنگ برای ترور بوده نه علیه آن . همانند اقدامات ضدتروریستی (!) غرب در خاورمیانه ، در اوکراین نیز بیشتر کشته شدگان شهروندان و غیرنظامیان هستند .
به نوشته پایگاه تحلیلی میدل ایست آی ، موافقت کی‌یف با چندین آتش بس نیز تنها با هدف تعمیر و احیای تسلیحات نظامی، تجدید قوای نیروهای مسلح و تشدید سرکوب گری های خود علیه مردم بوده بنابراین به وضوح مشاهده می شود که دولت کنونی این کشور با همکاری و مشاوره های غرب بیشتر بدنبال پیروزی نظامی در پایان این تنش ها است تا اینکه تصمیمی برای مصالحه سیاسی و دیپلماتیک داشته باشد .
اما زمانی که ضعف مهارتی ارتش اوکراین نمی تواند این موفقیت را برای دولت ایجاد نماید ، سبک « اسرائیل » در قبال غزه و بلوک غرب به عنوان الگویی راهبردی تعیین می شود . در این الگو ، کشتار غیرنظامیان و نابودی زیرساخت های کشور بعنوان روش مقابله با اعتراضات و سرکوب آن مورد استفاده قرار می گیرد.

*اهداف ناتو و آمریکا در اوکراین

به اذعان بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران سیاسی ؛ چنانچه پشتیبانی نیروهای غربی _ چه مشورتی و چه نظامی _ از کی‌یف نبود ، پوروشنکو هرگز جرات استفاده از تسلیحات نظامی علیه مردم ، آن هم با این حجم گسترده را نداشت.
کانترپانچ در این باره می نویسد :اغراق آمیز نیست اگر بگوییم که واشنگتن برای تحقق اهداف استراتژیک خود در اوکراین به راه اندازی یک جنگ در این منطقه نیاز دارد .
گسترش استقرار نیروهای ناتو در مرزهای روسیه و اوکراین می تواند بعنوان دروازه واشنگتن برای ورود به آسیا و  توسعه پایگاه های نظامی آن در سراسر این قاره مورد استفاده قرار بگیرد. کنترل بر خط لوله انتقال نفت و گاز روسیه به اروپا نیز از دیگر اهداف ایالات متحده در اوکراین بوده تا از این طریق با تقویت دلار ، روبل روسیه را تضعیف و در نهایت برای تغییر حکومت در این کشور اقدام نماید ؛ سیاستی که طی چندین دهه اخیر از سوی « سیا » در اکثر کشورهای مخالف با هژمونی غربی انجام گرفته است .
به همین دلیل است که درگیری و خشونت های شرق اوکراین توسط تحریکات و نیروهای غربی تشدید و زمینه برای تداوم آن نیز فراهم شده ،  کنگره لایحه اعمال تحریم های بیشتر بر ضد مسکو و همچنین تقویت کمک های نظامی به ارتش اوکراین را تصویب کرده ، افسران نظامی آمریکایی به اوکراین رفته و به نظامیان کی‌یف آموزش نظامی می دهند و کاخ سفید هزینه ای  3 میلیارد دلاری برای خرید و تحویل انواع موشک های ضدزره ، هواپیماهای شناسایی بدون سرنشین و رادارهای پیشرفته تعیین مکان موشک و آتش باران های توپخانه ای به دولت کودتایی اوکراین اختصاص داده است.
وب سایت تحلیلی « وردسوشیالیست » نیز در مقاله ای در این باره نوشت : در حالی که استراتژی برژینسکی _ تقویت نظامی ارتش اوکراین توسط واشنگتن به منظور جنگ های موفقیت آمیز شهری و به دام انداختن روسیه در این مبارزات تا زمینه کشتار میلیونها انسان فراهم شود  _ از دیدگاه سیاسی جنایت بار است ، اما بخوبی نشان دهنده سیاستی است که ایالات متحده طی چندین دهه گذشته علیه مسکو داشته است. بی شک ، تسلیح اوکراین از سوی واشنگتن و هم پیمانانش بر ضد روسیه می تواند مقدمات جنگ جهانی سوم را فراهم نماید.

انتهای پیام /


منبع : فارس‌نیوز

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :