پرداخت حقوق کارمندان با نفت فروشی خسران محض است
تاریخ : 6 دی 1395

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
محمد حسن نژاد درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،درباره میزان واقعی بودن رشد اقتصادی 7.4 درصدی که از سوی دولت اعلام شده است،گفت: فرمول رشد اقتصادی، عددی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بوده و منطقی این است که رشد اقتصادی به طور سالانه اعلام شود؛اما سئوال اینجاست که چگونه وقتی دولت رشد اقتصادی سال 94 را اعلام نکرده است،امسال رشد اقتصادی 6 ماهه را اعلام می کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: باید از میزان رشد سال قبل اطلاع داشته باشیم تا بتوانیم نظر خود را درباره رشد امسال و اینکه کاهش یا افزایش یافته اعلام کنیم.

حسن نژاد تصریح کرد: عدد 7.4 درصدی که توسط مسئولان دولتی به عنوان میزان رشد 6 ماهه نخست سال اعلام شده ممکن است ناشی از این باشد که سال قبل رشد داشته و امسال بیشتر رشد داشته ایم و یا اینکه ممکن است سال گذشته با افت شدیدی مواجه بوده و امسال به نسبت سال قبل که رکود داشته ایم، این رشد بیشتر خود را نشان  می دهد.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد:پیش بینی من این است که این عدد می تواند دوعامل داشته باشد که یکی در مورد محصولات کشاورزی بوده که چون امسال خشکسالی داشته ایم،این رشد حاصل این اتفاق است و دیگر اینکه امسال نفت بیشتری فروخته ایم.

دولت باید بتواند با دریافت مالیات و عوارض خود را اداره کند

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه آثار رشد اقتصادی درعرصه صنعت مشاهده نمی شود،افزود: امیدواریم تا پایان سال جاری، شاهد رشد دورقمی باشیم ولی اگر دولت آمار سال 94 را منتشر می کرد ؛گمانه زنی ها و ابهامات برطرف می شد.

حسن نژاد همچنین درخصوص ضرورت کاهش وابستگی بودجه درآمدهای حاصل ازفروش نفت و جایگزینی آن با درآمدهای دیگر خاطرنشان کرد:علم،حکم می کند که هزینه جاری کشور بر اساس مالیات اداره شود،اما اگر دولت نمی تواند میزان مالیات را افزایش دهد،باید از هزینه های جاری بکاهد.

پرداخت حقوق کارمندان با نفت فروشی،خسران محض است

وی تصریح کرد:باید درآمد حاصل از نفت را در پروژه های عمرانی هزینه کرد و بخشی از آن را به صندوق توسعه ملی بسپاریم تا ذخیره ای برای آیندگان باشد.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:دولت باید بتواند با دریافت مالیات و عوارض خود را اداره کند؛چراکه پرداخت حقوق کارمندان با درآمدهای اختصاصی،نفت فروشی و اوراق قرضه،خسران محض است.
منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :