پاکستان نگراني هاي اتحاديه اروپا را درباره مجازات اعدام رد کرد
تاریخ : 23 خرداد 1394

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
پاکستان روز جمعه نگرانی های ابراز شده اتحادیه اروپا را در خصوص مجازات اعدام در این کشور رد و تاکید کرد هیچ قانون بین المللی را در این اعدام ها نقض نکرده است.

به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از اسلام آباد، اتحادیه اروپا روز پنجشنبه از پاکستان خواست توقف مجازات اعدام را بار دیگر برقرار کند و «‌ به طور کامل همه تعهدات بین المللی خود را رعایت کند ».

دولت نواز شریف نخست وزیر پاکستان تعلیق مجازات اعدام را در پی حمله طالبان به یک مدرسه تحت مدیریت ارتش در شهر پیشاور در شمال غرب این کشور در دسامبر سال گذشته که به کشته شدن تقریبا 150 کودک، معلم و کارکنان مدرسه منجر شد، لغو کرد.

اتحادیه اروپا اعلام کرد از دسامبر سال 2014 میلادی،‌ دست‌کم 150 نفر در پاکستان اعدام شده اند. پاکستان دسامبر سال 2014 میلادی تعلیق مجازات اعدام در این کشور را که از سال 2008 میلادی اعمال شده بود، لغو کرد.

آصف علی زرداری رئیس جمهور سابق پاکستان تعلیق مجازات اعدام را در این کشور اعلام کرده بود.

اتحادیه اروپا در بیانیه ای که دفتر این اتحادیه در پاکستان منتشر کرد، اعلام کرد: «‌این نشان دهنده گامی مهم به عقب در کارنامه پاکستان در زمینه حقوق بشر است».

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان از مجازات اعدام دفاع و همه اعتراض ها را رد کرد.

غازی خلیل الله در کنفرانسی خبری گفت:«پاکستان هیچ قانون بین المللی را نقض نکرده است. پاکستان عضو پیمان بین المللی در خصوص حقوق مدنی و سیاسی است».

دولت پاکستان پیشتر اجرای مجازات اعدام را در موارد مرتبط با تروریسم آغاز کرده بود و بعدا آن را به همه حکم های اعدام که در دادگاه ها صادر می شود، گسترش داد.

این سخنگو خاطر نشان کرد مجازات اعدام در قانون اساسی و نظام حقوقی پاکستان وجود دارد.

پاکستان استدلال می کند که مجازات اعدام موجب جلوگیری از تروریسم و جرائم جدی می شود.

پیشتر، چودری نثار علی خان وزیر کشور پاکستان اعلام کرده بود این اعدام ها مطابق با قانون و قانون اساسی کشور انجام می شود.

منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :