٢ جیب‌بر حرفه‌ای در دام پلیس
تاریخ : 18 مهر 1394

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
پلیس با دستگیری دو جیب‌بر حرفه‌ای که از ده‌ها شهروند تهرانی در اماکن شلوغ دزدی کرده‌اند، خواستار شناسایی این افراد توسط مال‌باختگان شد.

به گزارش شرق، سارق اصلی این پرونده زنی میان‌سال است که تاکنون بارها به اتهام سرقت دستگیر شده و به زندان رفته اما از اعمال خلاف دست نکشیده است.  به گزارش خبرنگار ما مأموران کلانتری جوادیه، ٢٠ شهریور حین گشت‌زنی در خیابان صابونیان به مرد و زنی که با مشاهده آنها قصد ترک محل را داشتند، مشکوک شدند و این دو نفر را به‌منظور انجام بررسی‌های بیشتر به کلانتری منتقل کردند.

 با انتقال این دو به کلانتری و درحالی‌که مظنونان سعی داشتند وانمود کنند هیچ خطایی مرتکب نشده‌اند، در بازرسی از آنها، چند تلفن همراه به‌همراه مدارک شناسایی و کارت‌های عابربانک متعلق به افراد مختلف کشف و سپس با شناسایی مالک تعدادی از مدارک شناسایی و تماس مأموران مشخص شد تمامی آنها به شیوه جیب‌بری موردسرقت اموال و مدارک شناسایی قرار گرفته‌اند. به‌این‌ترتیب پرونده مقدماتی با موضوع جیب‌بری تشکیل شد و به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه ٣٤ در اختیار اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. 

با انتقال دو متهم به نام‌های «شهین. م» (٥٧ ساله) و «میثم. الف» (٣٢ ساله) به اداره هفدهم پلیس آگاهی و در همان تحقیقات اولیه مشخص شد زن میان‌سال یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه جیب‌بری است که از سال ١٣٦٦ تاکنون بارها به اتهام سرقت در تهران و دیگر شهرهای کشور روانه زندان شده و برابر سوابق به‌دست‌آمده، آخرین بار در مورخه ٢٦ مرداد امسال دستگیر شده و به ده‌ها فقره جیب‌بری اعتراف کرده اما پس از گذشت مدت کوتاهی مجددا از زندان آزاد شده و به کارهای مجرمانه خود ادامه داده است. 

در ادامه مشخص شد که شهین و میثم از بستگان نزدیک یکدیگر هستند که با تشکیل گروه دونفری اقدام به انجام سرقت به شیوه جیب‌بری از مراجعه‌کنندگان به مراکز تجاری تهران به‌ویژه در محدوده «بازار شوش»، «نازی‌آباد» و «بازار تهران» کرده‌اند. بنا بر اعترافات به‌دست‌آمده از این دو متهم، شگرد سرقت‌های آنها به این شیوه بود که میثم تحت‌عنوان «سیاه‌کن» به مال‌باختگان نزدیک می‌شد و به بهانه‌های مختلف با آنها شروع به صحبت می‌کرد. سپس درحالی‌که سر افراد گرم شده بود و توجه چندانی به پیرامون خود نداشتند، شهین با توجه به مهارت بالا در انجام جیب‌بری سرقت‌ها را انجام می‌داد.

سرهنگ داوودفـرد، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: با توجه به شناسایی تعدادی از مال‌باختگان و اعتراف صریح متهمان به ده‌ها فقره سرقت به شیوه جیب‌بری و به منظور شناسایی سایر جرائم ارتکابی متهمان، مجوز انتشار بدون پوشش تصویر هر دو متهم از سوی مقام قضائی صادر شده است و از مال‌باختگانی که موفق به شناسایی تصویر این افراد شده‌اند، دعوت می‌شود برای پیگیری شکایات خود به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.


منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :