وکیل یکی از متهمان: باید مردم به سرعت بفهمند چه کسانی خیانت کرده‌اند
تاریخ : 7 شهریور 1397

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، وکیل متهم علیرضا سنجری در دومین جلسه رسیدگی به اتهامات سه نفر از اخلالگران در نظام اقتصادی کشور که در شعبه یک دادگاه ویژه جرایم اقتصادی دادگاه انقلاب اسلامی استان تهران برگزار شد، اظهار کرد: تکلیف شرعی و قانونی خود را دفاع از موکلم می‌دانم اما من در جلسه اول دادرسی حضور نداشتم و به عنوان یک مسلمان از انتشار تصویر متهمان پیش از محکومیت قطعی متأثر شدم.

وی افزود: متهمی که هنوز نه دفاعی از آن شنیده شده و نه عنوان مفسد اقتصادی دارد تصویرش منتشر شده است که قاضی موحد به این صحبت واکنش نشان داد و گفت کسی تعبیر مفسد نکرده است.

وکیل سنجری گفت: هر دو موکلم آقایان علمداری و سنجری با زبان گویایی دفاع کردند و از لایحه من هم تخلف کردند اما به نظر من در این دادگاه از حدود اذن مقام معظم رهبری تعدی شده است زیرا ایشان اجازه علنی بودن دادگاه را دادند نه افشای ماهیت متهمان زیرا اگر دلایل ما قوی بود و متهمان تبرئه شدند آبروی رفته یک انسان محترم به سختی بازگردانده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: باید تذکری به نماینده دادستان بدهم زیرا ایشان عذرخواهی آقای علمداری بابت بازداشت بودن و اینکه نمی‌تواند خدمات پس از فروش مناسبی به مردم ارائه کند را تعبیر دیگری داشته و مصادره به مطلوب کرده و این عذرخواهی را به تخلفات نسبت داده است.

وی خاطرنشان کرد: این پرونده دو رکن دارد یک رکن آن این است که گرانفروشی شده است یعنی از مبلغی که باید می‌فروختند گران‌تر فروختند که این ادعا احتیاج به محاسبات عددی دارد و دیگر آنکه این گرانفروشی موجب التهاب و اخلال در نظم اقتصادی کشور شده است.

وکیل سنجری خاطرنشان کرد: تردیدی ندارم که هیچکس که علاقه‌ای به کشور دارد در شرایطی که جنگ اقتصادی برای نارضایتی عمومی به وجود آمده است بخواهد به مردم فشار بیاورد و به این نارضایتی دامن بزند. بنابر این مبارزه به اخلال‌گران باید وجود داشته باشد و حکم هم بر اساس سرعت، عدالت و اتقان صادر شود. باید مردم به سرعت بفهمند چه کسانی خیانت کرده‌اند ولی نباید عدالت و قانون لگدمال شود.

وی گفت: مطلب اصلی در ماهیت این است که ما باید بدانیم چگونه کشف کنیم که چقدر گرانفروشی صورت گرفته یعنی چقدر هزینه شده و به چه میزان فروخته شده است در اینجا طبق گزارش‌ها این افراد اجازه 15 درصد اخذ سود داشته‌اند و قیمتی تعیین نشده است.

وکیل سنجری تصریح کرد: استدلال نماینده دادستان که صبح یک قیمت اعلام شده و عصر یک قیمت درست نیست زیرا شرایط بازار رقابتی بوده است و اگر افراد بیش از رقم تعیین شده سود فروخته باشند مرتکب جرم گرانفروشی شده‌اند و رسیدگی به این میزان لازمه‌اش بررسی تخصصی و کارشناسی است.


منبع : فارس‌نیوز

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :