وکیل متهم: روش‌های ذکاوتمندانه‌ای برای تحصیل مال وجود دارد
تاریخ : 24 شهریور 1397

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، در ادامه جلسه رسیدگی به اتهامات حمید باقری درمنی نماینده دادستان، بیان داشت: متهم به دلیل انتفاعی که از ضمانت‌نامه‌ها می‌برده خدماتی را به جوانمیر محمدی عرضه می‌کرد.

در ادامه این جلسه وکیل متهم (حمید باقری درمنی)، بیان داشت: بنده حسب کیفرخواست صادره بابت اتهامات نه‌گانه اینجا حضور دارم. ۱- مشارکت در کلاهبرداری با ایجاد شبکه چند نفری و خرید 322 هزار و 243 تن قیر؛ ۲- مشارکت در کلاهبرداری با ایجاد شبکه چند نفری و از شرکت بیمه ایران؛ ۳- مشارکت در کلاهبرداری با ایجاد شبکه چند نفری از بانک ملی ایران که مبلغ آن 41 میلیارد و 500 میلیون تومان است؛ ۴- مشارکت در کلاهبرداری با ایجاد شبکه چند نفری از بانک گردشگری به مبلغ 9 میلیارد تومان؛ ۵- مشارکت در شروع کلاهبرداری با ایجاد شبکه چند نفری؛ ۶- کلاهبرداری به مبلغ 57 میلیارد و 271 میلیون و 400 هزار تومان از نفت جی همچنین 70 میلیارد و 42 میلیون و 800 تومان از یکی از صرافی‌ها؛ ۷- توهین به کارکنان دولت؛ ۸- رشوه به کارمند دولت به مبلغ 15 هزار دلار؛ ۹- افساد فی‌الارض که در این مورد متهم تحت تعقیب قرار گرفت.

وکیل حمید باقری درمنی بیان داشت: همانطور که اجرای دادگاه باید برمبنای عدالت باشد و طبق بیان مقام معظم رهبری نباید در حق متهم و شاکی ناعدالتی صورت گیرد بنده برای ارائه توضیحاتی اینجا حاضر شدم. 

وی افزود: نماینده دادستان در سؤالاتی که از متهم می‌پرسیدند سؤالات القایی می‌کردند و تاریخ‌هایی که عنوان کردند با تاریخ‌های پرونده مطابقت ندارد. معاون دادستان جایی گفته بود آقای محمدی تیر ماه 91 با آقای نصیری ملاقات داشته است که باید بگویم آقای نصیری در آن زمان اصلاً ایران نبود و این مورد هیچ تطابقی با پرونده ندارد. 

وکیل حمید باقری درمنی در خصوص پرونده موکل خود که بیش از 49 ماه است به دلیل نبود وثیقه در زندان به سر می‌برد، گفت: طبق آیین دادرسی که اذعان می‌دارد بازداشت متهم نباید از میزان مجازات قانونی بگذرد در صورتی که کمتر از یک سال برای جرایم وی زندانی بریده شده بود ولی موکل بنده حدود 49 ماه در زندان به سر می‌‌برد. به طور کل نمی‌توان متهم را بیش از دو سال بدون مدارک در زندان نگه داشت و باید ترتیب آزادی متهم در مقام قضایی حکمش صادر شود. مصداق بازداشت غیرقانونی در پرونده مشخص است و از سوی مرجع پیگیری‌کننده اقدامات مناسبی برای کارشناسی صورت نگرفته است همچنین در صورتی که دادگاه‌های کیفری در خصوص آزادی وی ارائه کردند به انجام نرسید. 

وی افزود: رأی شعبه 1063 به تاریخ 94/06/18 در خصوص اعتراض مهتاب خلیل‌زاده  به وکالت حمید باقری درمنی نسبت به بازپرست پرونده وارد است که مدت بازداشت متهم در اجرای کلیه قرارها نباید از یک سال تجاوز کند. حسب پرونده حمید باقری درمنی وی از تاریخ 93/05/29 بازداشت شد و از بازداشت وی در آن زمان یک سال گذشته بود که پرونده به منظور تخفیف قرار صادره به دادسرا ارجاع شد که رأی آن در تاریخ 94/06/18 به انجام رسید. 

وکیل حمید باقری درمنی افزود: رأی شعبه 10 دادگاه کیفری تهران که یک سال و نیم برگزار شد. پرونده متهم به شرح برگ 20170 این دادگاه و همچنین به شرح صفحات 19 و 83 پرونده در رسیدگی به اعتراض و اعلام وثیقه که پس از چهار ماه اقدامات مناسبی از قاضی برای متهم صورت نگرفت بنابراین دادگاه با در نظر گرفتن زمانی که بیش از حد متهم در بازداشت بوده در صورت صلاحدید قضایی روند پرونده ادامه یابد.

وی افزود: موکل بنده 49 ماه در زندان مانده و با وجود حضور این مدت موکل بنده در زندان تحقیقاتی صورت نگرفته است. قضات عالی‌مقام همانطور که می‌دانید بر اساس تجارب گذشته سوءاستفاده از افراد و بردن مالشان بیش از سرقت، امنیت ملی را به مخاطره می‌اندازد لذا افرادی که برای افزایش ثروت خود به اقدامات کلاهبرداران نمی‌پردازند باید با آنان برخورد شود.

وکیل حمید باقری درمنی در ادامه افزود: روش‌های ذکاوتمندانه‌ای برای تحصیل مال وجود دارد که هر لحظه ممکن است آزادی فردی زیر سؤال برود و آبروی آن فرد بی‌گناه ریخته شود. بنده مستندات را برای ارائه در اختیار دارم که بی‌گناهی موکلم را ثابت می‌کنم. شرکت نفت جی بابت یک موضوع مشخص چندین شکایت در مکان‌های مختلف و شهرستان‌ها انجام داده تا هر کجا که زودتر به پرونده‌شان رسیدگی کنند در همان جا مسائل را مطرح کرده است و این نشان‌دهنده سوءعملکرد شکات در طرح شکایت است. 


منبع : فارس‌نیوز

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :