وزیر دادگستری: امام خمینی تضییع حقوق مردم را برنمی‌تافت
تاریخ : 11 خرداد 1394

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
وزیر دادگستری با بیان اینکه حضرت امام(ره) تضییع حقوق مردم را برنمی تافت، گفت: فریادهای بلند عتاب و خطاب شدید امام(ره) را وقتی حقی ضایع می شد همه دیدیم و شنیده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی روز دوشنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا با توجه به تاکید امام راحل به رعایت حق الناس، حق الله و حقوق عامه مردم افزود: امام(ره) نسبت به این حقوق بسیار دقیق و مقید بود و حتی نسبت به احکام دادگاه ها و رعایت حقوق مردم در دادگاه ها و ضایع نشدن حقوق بیت المال حساسیت نشان می داد.

وی ادامه داد: امام(ره) فساد، بی عدالتی و ضایع شدن حقوق مردم را برنمی تافت و همه ما فریادهای بلند عتاب و خطاب شدید امام(ره) را آنجا که حقوق مردم در دورترین نقطه حتی ضایع می شد، دیدیم و شنیدیم و ایشان با جدیت این مسایل را تعقیب می کرد.

به گفته وزیر دادگستری، امام(ره) برخوردهای شدید با موضوع فساد داشت و حتی فرمان 8 ماده ای ایشان نیز در راستای رعایت نشدن حق مردم بود.

پورمحمدی یادآور شد: وقتی نیروهای انقلابی، جوان و حزب اللهی دچار برخوردهای تند وافراطی شدند، امام(ره) فرمان 8 ماده ای را صادر و با جدیت آن را تعقیب کرد و حتی برخی مقامات انقلابی جابجا و یا برکنار شدند که این نشان دهنده دقت و وسواس آن حضرت نسبت به اجرای عدالت، حق، قانون و بویژه حقوق آحاد جامعه و خصوصا محرومین و مستضعفین بود.

وزیر دادگستری این موضوع را از نکات برجسته زندگی امام راحل دانست و افزود: روی بیانات و دستورات و همچنین رفتار امام(ره)، آنگونه که باید کار نشده و هنوز جای کارکردن دارد.

وی تاکید کرد: این جذابیتی که امام(ره) در دل مردم دارد و این اعتماد فوق العاده مردم به امام(ره) بدلیل همین رفتار حق طلبی و عدالت طلبی ایشان است که در نهایت اخلاص، عدالت مداری را رعایت و حق را اجرا می کرد.

** تاثیرات انقلاب امام(ره) همچنان در حال بروز نمودهای جدید است

وزیر دادگستری با بیان اینکه داغ امام راحل همچنان زنده است، اظهار داشت: حضرت امام(ره) حق بزرگی بر همه ما چه ملت ایران، چه شیعیان و چه حتی مستضعفین دارند، زیرا ایشان سبب بازیابی شخصیت جدیدی برای ملت ایران شد و تاثیرات انقلاب امام(ره) همچنان در حال بروز و ظهور نمودهای جدید است.

وی ادامه داد: امام(ره) در حوزه های مختلف نقش آفرین و پایه گذار یک تمدن و یک جامعه جدید با تعاریف کاملا متفاوت و متمایز از نرم ها، مدل ها و سبک های جاری بود.

وزیر دادگستری تصریح کرد: امام(ره) در زندگی فردی، اجتماعی و همچنین در رفتار سیاسی و حکومتی تاریخ را متحول کرد و نقطه عطفی در تاریخ معاصر شد.

پورمحمدی، امام(ره) را معنای واقعی کلمه «طیب» دانست و ادامه داد: خداوند در قرآن طیب بودن را درختی تنومند پیوسته در حال رشد، خیررسانی، جلوه گری و بهره دهی تعبیر می کند و امام(ره) نیز چنین بود و می بینیم که پیوسته از زلال او همه تشنگان سیراب می شوند.

وی با بیان اینکه امام(ره) یک اسوه حسنه بود، گفت: پیامبر(ص) شاخص نیکو و برجسته برای الهام گیری بود که امام(ره) نیز چنین جایگاهی در جامعه و امت اسلامی دارد.

وزیر دادگستری افزود: امام(ره) ذخیره ای است که پیوسته در حال جوشش است.

پورمحمدی حق مداری و حق گرایی را از ویژگی های بارز امام(ره) برشمرد و گفت: امام(ره) هم خود تسلیم محض حق بود و هم دیگران را به حق دعوت می کرد و این حق مداری در زندگی امام(ره) برجسته است.

وی با بیان جمله «حق مع العلی و علی مع الحق» ادامه داد: امام(ره) نیز در چنین قالب و شاکله ای رفتار می کرد، البته با توجه به تفاوت هایی که با امام علی(ع) داشته است.
منبع : عصر‌ایران‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :