وزارت امور خارجه اجماع کشورهای اسلامی علیه جنایت در میانمار را دنبال کند
تاریخ : 17 شهریور 1396

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به جنایات اخیر در میانمار و کشتار مردم مسلمان این منطقه اظهار داشت:جنایتی که علیه مسلمانان میانمار توسط بودایی ها انجام می شود  براساس همه موازین حقوق بشری از جمله اساسنامه دیوان بین المللی کیفری نقض حقوق بشر،  نسل کشی و جنایت علیه حقوق بشر است.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: انتظار این است که هم شورای امنیت این اقدام و فعالیت را تحدید علیه صلح جهانی اعلام و محکوم کند.

رسانه ها به سانسور خبری جنایت در میانمار پایان دهند

وی با بیان اینکه کشورهای اسلامی در شورای حقوق بشر و سازمان ملل علیه این اقدام کشتار دسته  جمعی مسلمانان در میانمار موضع بگیرند، گفت: باید کشورهای اسلامی  طرح شکایت کنند، از سوی دیگر این انتظار وجود دارد که در تمامی رسانه های که در اختیار کشورهای اسلام هستند و رسانه های مستقل شبکه های خبری، به سانسور خبری  در میانمار پایان دهند  و جنایات بودایی ها را منعکس کنند.

این نماینده مجلس با تاکید براینکه ایران عضو دیوان بین المللی نیست، توضیح داد: به این جهت نمی توانیم در این دیوان طرح شکایت کنیم اما می توانیم به شورای حقوق بشر، مجمع عمومی سازمان ملل و شورای امنیت گزارشی ارائه دهیم و اعلام کنیم جنایت در میانمار صلح و امنیت بین المللی را تحدید می کند.

سکوت در مقابل کشتار مسلمانان میانمار تاوان سنگینی برای جهان خواهد داشت

رحیمی جهان آبادی با بیان اینکه اگر جهان در مقابل جنایت بودایی ها در میانمار سکوت کند باید تاوان سنگینی را پرداخت شود، بیان داشت: پیدایش داعش در شرق آسیا تاوان سنگین سکوت جهان در مقابل جنایت بودایی ها خواهد بود، کشتار علیه مسلمانان زمینه برای گروه های افراطی با تفکر داعش را در شرق آسیا پدید می آورد که مصیبت جدیدی برای شرق جهان خواهد بود.

وی تاکید کرد: باید جلوی این کشتار بر اساس قوانین حقوق بشری، موازین اخلاقی و انسانی گرفته شود، چرا که کشتار مسلمانان میانمار نقض آشکار صلح در شرق آسیا است و باید اقدام سریع صورت گیرد.

وزارت خارجه اجماع کشورهای اسلامی علیه کشتار مسلمان میانمار را شکل دهد

این نماینده مجلس با بیان اینکه ایران به عنوان کشور پیشروی اسلامی باید نقش کلیدی در این زمینه داشته باشد، عنوان کرد: وزارت خارجه کشور باید در مجمع عمومی سازمان ملل گزارشی از کشتار در میانمار ارائه دهد و با طرح شکایتی به شورای امنیت و شورای حقوق بشر به دنبال پایان دادن به این جنایت باشد.

رحیمی جهان آبادی خواستار مکاتبه و تماس با کشورهای مسلمان شد تا اجماع کشورهای اسلامی علیه جنایت در میانمار شکل بگیرد.

رئیس کمیته بین الملل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ایران می تواند نقش کلیدی در کنفرانس کشورهای اسلامی داشته باشد و قطع روابط دیپلماتیک گسترده اسلامی با میانمار را به تصویب برساند، چرا که نسل کشی آشکار صورت گرفته و اقدام علیه بشریت است که باید توسط مجامع بین المللی با آن برخورد شود./
منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :