ورود روزانه هزاران مهاجر غیرقانونی افغان به کشور
تاریخ : 11 شهریور 1394

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از ورود روزانه هزاران تبعه غیرمجاز افغان به کشور، گفت: مجلس ساماندهی این مهم را از وزارت کشور پیگیری خواهد کرد.

فرج‌الله عارفی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره حضور اتباع غیرمجاز در کشور، افزود: واقعیت آن است که حضور غیرمجاز این افراد مشکلات امنیتی و اخلاقی زیادی را در کشور ایجاد می‌کند بر این اساس ساماندهی آن ها امری ضروری به شمار می رود.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در استان کرمان مسئولان مربوطه جلساتی را برگزار کردند که طی آن حضور افاغنه در برخی از مناطق استان ممنوع اعلام شد و لذا برخوردهای قاطع با آنها صورت گرفت به گونه ای که کار جمع آوری و فرستادن آنها به کشور خودشان در دستور کار واقع شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: به طور حتم لازم است حضور این افراد در کشور از مجرای قانونی شکل گیرد تا شاهد ورود غیرقانونی آنها به کشور نباشیم چراکه بی توجهی به این معضل می تواند بحرانی را در کشور پدید آورد.

وی درباره ارایه لایحه ساماندهی اتباع بیگانه از سوی وزارت کشور، یادآور شد:  هنوز این لایحه ارایه نشده است اما براساس پیگیری‌ها متوجه شدیم که وزارت کشور به دنبال جلوگیری از حضور غیرقانونی افاغنه در کشور است.

عارفی تاکید کرد: البته وزارت کشور باید سریع تر اقدام کرده و وارد عمل شود چراکه امروزه از مرزهای شرقی کشور روزانه هزاران افغانی غیرمجاز به کشور تردد می‌کنند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: با شروع به کار مجلس آخرین وضعیت ارایه لایحه مذکور را از سوی وزارت کشور پیگیری خواهیم کرد.
منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :