واکنش نماینده نجف آباد به شلاق خوردن یک خبرنگار: این عمل نسنجیده بود/ هم شاکی و هم مسئولان باید با سعه صدر بیشتری برخورد می‌کردند
تاریخ : 19 دی 1395

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در واکنش به خبر شلاق خوردن یک خبرنگار نجف آبادی به دلیل درج اشتباه عدد موتورهای توقیف‌شده گفت: انتظار داشتیم که شاکی پرونده که نیروی انتظامی بود با سعه صدر بیشتری برخورد کند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مصاحبه با خبرنگار عصر ایران ادامه داد: بعد از شنیدن خبر محکوم شدن این خبرنگار به شلاق با نیروی انتظامی استان و فرمانده نیروی انتظامی شهرستان صحبت کردم و آنها نیز قبول کردند که رضایت دهند. قرار بود از او تعهد کتبی گرفته و از اجرای حکم جلوگیری شود.

این خبرنگار به دلیل درج اشتباه عدد موتورهای توقیف‌شده به وسیله نیروی انتظامی به ۴۰ ضربه شلاق محکوم شد و حکمش نیز در هفته گذشته به اجرا درآمد. این خبرنگار با شکایت نیروی انتظامی نجف‌آباد ٤٠ ضربه شلاق خورد.

نماینده نجف آباد در مجلس که قبلا سمت دادستانی شهرستان نیران و کرون را برعهده داشت تصریح کرد: بروکراسی اداری و عدم دقت نظر مسئولان باعث شد به دلیل قطعی بودن، حکم این خبرنگار اجرا شود.

وی خاطر نشان کرد: نتیجه و پیگیری‌های بنده و شخص رئیس پلیس استان برای لغو حکم بی‌نتیجه ماند.

این نماینده مجلس افزود: در پایان باید بگویم این عمل نسنجیده بود. هم شاکی و هم مسئولان باید در این مورد سعه صدر بیشتری از خود نشان دادند.

ابوترابی در پایان خاطر نشان کرد: همانطور که در کانال تلگرامی خود اشاره کردم هر چند بر طبق قانون، قاضي كاملا مستقل بوده و حكم را بر اساس مستندات پرونده صادر مي‌كند ولي با توجه به تجارب خود، مي‌شد به دليل جوان بودن متهم، نداشتن سوءسابقه و سوءنيت، درج به موقع جوابيه شاكي و تفاوت نه‌چندان مهم در خبر منتشر‌شده و جوابيه صادر شده، مجازات‌هاي ديگري را در نظر گرفت.»

منبع : عصر‌ایران‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :