واکنش ترکيه به حکم دادگاه محمد مرسي
تاریخ : 27 خرداد 1394

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
ریاست جمهوری ترکیه حکم اعدام رییس جمهور مخلوع مصر را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا، رجب طیب اردوغان در بیانیه ای که پس از اعلام احکام حبس ابد و اعدام برای محمد مرسی صادر کرد با اشاره به اینکه رییس جمهور منتخب مردم مصر طی یک کودتای نظامی از کار برکنار شده و به ناحق به زندان انداخته شده است حکم اعدام وی و 105 نفر دیگر را بشدت محکوم کرد.

در این بیانیه با اشاره به اینکه با این حکم، حق و حقوق و آزادی به قتل رسید آمده است دولت کودتایی مصر با قتل و زندانی کردن ده ها هزار نفر، حقوق و عدالت را زیر پای خود لگدمال کرده است.

در بیانیه ریاست جمهوری ترکیه همچنین از سازمان ها و جوامع بین المللی خواسته شده است دست بکار شده و برای حقوق بشر و دمکراسی مبارزه کنند.

احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه نیز در واکنش به این حکم دادگاه مصر با بیان اینکه آنکارا همچنان موضع خود در قبال کودتاگران را حفظ می کند حکم این دادگاه را بشدت محکوم کرد.

نخست وزیر ترکیه در اظهاراتی که پس از صدور حکم زندان ابد و قبل از صدرو حکم اعدام برای مرسی داشت، مجازات حبس ابد برای رییس جمهوری را که با آرای مردم انتخاب و با کودتای نظامی از مقام خود دور شده است غیر دمکراتیک دانسته و گفته بود اکنون کشورهای غربی در خصوص حمایت از دمکراسی باید امتحان خود را پس دهند.

وزارت خارجه ترکیه نیز در بیانیه ای حکم دادگاه مصر علیه مرسی را محکوم کرد.

منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :