هشدار دستگاه قضا به احداث‌کنندگان چاه‌های غیرمجاز
تاریخ : 6 تیر 1394

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
هشدار دستگاه قضا به احداث‌کنندگان چاه‌های غیرمجازرئیس کل دادگستری استان البرز از تعقیب قضایی احداث‌کنندگان چاه‌های غیرمجاز خبرداد.

احمد فاضلیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دستگاه قضا برای برخورد با متخلفان و کسانی که قانون را زیرپا می‌گذارند با کسی تعارف ندارد و زمانی که پای دفاع از حقوق مردم به میان بیاید به هیچ وجه کوتاه نمی‌آید.

وی خاطرنشان کرد: اولویت دستگاه قضا حقوق مردم است بنابراین هرجایی که حق‌الناسی ضایع شود دستگاه قضا بدون هیچ مماشاتی ورود پیدا می‌کند.

فاضلیان درادامه با اشاره به ساخت‌وسازهای غیر مجاز در کرج گفت: در حال حاضرعده‌ای افراد صاحب نفوذ و وابسته به کانون‌های زر و زور، کرج را محل تفریح و عیش و نوش خود قرار داده‌اند.

وی تصریح کرد: برخورد با این افراد که درگوشه و کنار کرج ویلاسازی کرده‌اند در اولویت دستگاه قضا قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه بخش زیادی از این تخلفات ریشه در فساد اداری در استان دارد، گفت: سازمان بازرسی و وزارت اطلاعات دراین خصوص باید ورود پیدا کرده و مراکز فساد را در ادارات شناسایی کنند.

این مسئول ادامه داد: با حجم زیاد تصرف اراضی و کم‌کاری‌های صورت گرفته، استان البرز مورد شبیخون قرار گرفته و درشرایط کنونی کرج بیشتر شباهت به یک منطقه جنگ‌زده دارد.

وی با تاریخی خواندن کم کاری‌ها و سهل‌انگاری‌های انجام شده در استان یادآورشد: وسعت ویرانی‌ها به قدری گسترده است که برخی از سر ناچاری پیشنهاد غیرقابل قبول چشم پوشی از تخلفات صورت گرفته را مطرح می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان البرز افزود: اگر قانون در این استان اجرایی شود باید بخش زیادی از ساخت و سازها در البرز تخریب شود وهمه کسانی که موجب ایجاد چنین شرایطی در استان شده‌اند باید پاسخگو باشند.

وی با تاکید بر اینکه با شیوه‌های کنونی برخورد، از متخلفان عقب‌تر خواهیم بود، تصریح کرد: باید سیاست‌ها مورد بازنگری قرار گیرند و همه توانمان را بگذاریم که خرابی‌ها از آنچه که هست بیشتر نشود.

این مقام قضایی با اشاره به وضعیت نامناسب تصرف و تخریب در حوزه منابع طبیعی و آثار باستانی گفت: اگر می‌خواهیم کاری کنیم باید اولویت‌بندی کنیم که البته اولویت اول پیشگیری است و باید مانع از وقوع تخلفات و جرم های جدید دراین حوزه شویم.

فاضلیان در ادامه به برخورد با کسانی که اقدام به احداث چاه‌های غیر مجاز می‌کنند اشاره کرد و گفت: طی چند سال اخیر چاه‌های غیر مجاز زیادی در مناطق مختلف استان احداث شده که موجب کاهش جدی منابع آب‌های زیرزمینی شده است.

رئیس کل دادگستری استان البرز در پایان گفت: باید برای کسانی که تخلفی در این زمینه انجام می‌دهند پرونده قضایی تشکیل شود و کسانی که چاه غیرمجاز احداث می‌کنند مورد تعقیب قضایی قرار گیرند و هزینه و خسارت احداث و انسداد آن از فرد متخلف گرفته شود.

منبع : عصر‌ایران‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :