نمایندگان مجلس بر استفساریه قانون انتخابات اصرار می‌کنند
تاریخ : 23 آبان 1395

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
اصغر سلیمی با حضور در غرفه خبرگزاری خانه ملت در بیست و دومین دوره نمایشگاه مطبوعات در گفت و گو با خبرنگار این خبرگزاری با اشاره به روند بررسی استفساریه تبصره 4 ماده 52 قانون انتخابات گفت: با توجه به اینکه اختلافاتی بین مجلس و شورای نگهبان روی بحث صلاحیت ها وجود دارد احتمالا این قضیه به مجمع تشخیص مصلحت نظام کشانده شود.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه این استفساریه در راستای قضیه ای شکل گرفت که برای یکی از نمایندگان اصفهان پیش آمد و بعد از انتخاب رد صلاحیت شد و قرار شد قانون در قسمتی که ابهام دارد تعیین تکلیف شود، یادآور شد: این استفساریه پیش از این به صحن علنی آمد و بررسی شد که شورای نگهبان آن را مغایر قانون اساسی دانست و مجدد به مجلس ارجاع کرد.

وی افزود: بعد از آن مجدد استفساریه در صحن علنی جهت تأمین نظر شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و به شورا رفت که شورای نگهبان باز هم آن را با ابهام روبرو دانسته و نپذیرفته است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: قطعا نمایندگان مجلس بر موضع خود در این استفساریه اصرار کرده و طبق مسیر قانونی به مجمع تشخیص مصلحت نظام جهت رفع تکلیف نهایی ارجاع می شود که در نهایت مجلس و شورای نگهبان تابع نظر مجمع خواهند بود.
منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :