نماینده ارشد پارلمان انگلیس: نتانیاهو مجرم جنگی است/ فلسطینیان مظلوم‌ترین مردم جهان هستند
تاریخ : 12 فروردین 1394

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سر باب راسل» عضو ارشد پارلمان انگلیس امروز (چهارشنبه) در دادگاه بین‌المللی جرایم، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را یک مجرم جنگی معرفی کرد.

به نوشته اسپوتنیک، «سر باب راسل» پیش از این و اواخر ماه ژانویه سال جاری میلادی از انگلیس خواسته بود دولت فلسطین را به رسمیت بشناسد. وی امروز در دادگاه بین‌المللی جرایم که به منظور رسیدگی به مساله جنگ غزه تشکیل شد، ابراز امیدواری کرد این اولین قدم برای پایان دادن به ظلم و ستم فلسطینیان باشد.

راسل در گفت‌وگو با اسپوتنیک گفت این واقعیت که اسراییلی‌ها به دنبال تبعیض نژادی و از بین بردن نژاد فلسطینیان هستند،‌ نقض قانون بین‌الملل و کنوانسیون ژنو، هم‌چنین نقض قطعنامه سازمان ملل توسط اسراییل است.

وی افزود رفتاری که اسراییل در طول 20 و 30 سال گذشته در قبال فلسطینیان داشته، نمی‌تواند به این صورت ادامه پیدا کند، راسل تاکید کرد بنیامین نتانیاهو یک مجرم جنگی است.

راسل معتقد است فلسطینیان مظلوم‌ترین مردم جهان هستند و گفت مردم فلسطین از سرزمینی که از آن‌ها ربوده شده است دست برنداشتند و به دلیل نقض قانون بین‌الملل به دست اسرائیل، قسمت‌های بیشتر و بیشتری از فلسطین را از دست دادند.

سر باب راسل در گفت‌وگو با اسپوتنیک ادامه داد، فلسطینیان به عنوان یک کشور و ملت از سال 1948 با توافق آمریکا، انگلیس و بسیاری کشورهای دیگر تحت ظلم بودند

انتهای پیام/

 


منبع : فارس‌نیوز

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :