نظر علی مطهری درباره حقوق زنان/ هفت ایرباسی که به ایران می‌آیند، اجاره‌ای هستند؟/ واکنش مجدد علم‌الهدی به فدرالی شدن مشهد/ روزی که علی کریمی با استقلال مذاکره کرد!
تاریخ : 26 آذر 1395

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21


تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

هفت ایرباسی که به ایران می‌آیند، اجاره‌ای هستند?

خبرگزاری رویترز در واکنش به اظهارات «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد «خرید هفت فروند هواپیمای ایرباس» و ورود آن‌ها به کشور ظرف چند ماه آینده، به نقل از منابع آگاه نوشته است که این هواپیماها اجاره‌ای هستند و قرار است در هواپیمایی آسمان فعالیت کنند. سخنگوی شرکت ایرباس هم گفته است که قرارداد فروش هواپیماهای این شرکت به ایران هنوز نهایی نشده و توافق مربوط به هفت فروند هواپیما با ایرباس ارتباط مستقیم ندارد. فارس این خبر را منتشر کرد.




نظر علی مطهری درباره حقوق زنان

علی مطهری در مراسم نخستین کنگره جمعیت زنان مسلمان نواندیش که در کانون توحید تهران برگزار شد، اظهار کرد: زن و مرد دارای حقوق مساوی هستند اما این تساوی حقوق بدان معنا نیست که هر جایی حقی برای مرد بوده مثل همان حق برای زن وجود دارد و یا بالعکس؛ در واقع زن و مرد در اسلام تساوی حقوق دارند اما تشابه حقوق ندارند. این نماینده مجلس همچنین گفت: در نگاه اسلامی نمی‌شود گفت که زن حق ورود به صحنه جامعه را ندارد. هر کس اعم از زن یا مرد وقتی شایسته‌تر و اصلح بود باید سمتی را که می‌تواند برعهده بگیرد؛ حتی نباید گفت که 50 درصد از سهمیه‌ها را باید به زنان و 50 درصد دیگر را به مردان اختصاص داد؛ چراکه ممکن است در جامعه‌ای 70 درصد از زنان شایستگی کسب سمت‌های مهم را داشته باشند. ایسنا این خبر را منتشر کرد.




تماس تلفنی جان کری با ظریف درباره برجام

جان کری با صدور بیانیه‌ای، در خصوص ساز و کار پایبند ماندن آمریکا به تعهدات برجامی خود پس از تمدید 10 ساله قانون تحریم‌های ایران، توضیحاتی ارائه داد. وزیر خارجه آمریکا گفته که امروز در تماس تلفنی با محمد جواد ظریف و دیگر وزرای خارجه 1+5، همین توضیحات را به آنها نیز داده تا حداکثر شفافیت ممکن، حاصل گردد. فارس این خبر را منتشر کرد.




آنان که به فکر ایرانی‌گری هستند عمداً به دنبال پروژه‌های دیگریند

رحیم‌پور ازغدی در جلسه کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه الزهرا، با بیان اینکه ملی‌گرایی تیغ دولبه است، گفت: اگر ملی‌گرایی به معنی اعتماد به نفس به لحاظ تاریخی و هویتی باشد مثبت است چراکه ملتی که تاریخ ندارد و برای خودش ارزش قائل نیست وا می‌دهد و تحمیل را می‌پذیرد و تن به ذلت پستی و خیانت می‌دهد و شخص ذلت‌پذیر مومن نیست. وی ادامه داد: اما اگر ملی‌گری و باستان‌گرایی سلاحی برای نفرت‌پراکنی نسبت به سایر نژادها باشد ظلم است زیرا چیزی به نام نژاد خالص نداریم هیچ نژادی بر دیگری برتری ندارد. رحیم‌پور خاطرنشان کرد: آنان که ایرانی‌گری را در برابر اسلامی‌گری تعریف می‌کنند یا سواد و دانش تاریخی ندارند یا تاریخ را می‌شناسند و عمداً به دنبال پروژه‌های دیگری هستند. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: تمدن‌سازی ایرانی اسلامی معاصر به معنای استفاده از زمین ایرانی و بذر اسلامی است که امروز نوع معاصر آن در عرصه نرم‌افزای و سخت افزاری باید بازسازی شود و حوزه و دانشگاه باید در هر چهارتا موقعیت خود را به درستی تعریف کنند.




کیم جونگ اون خائن‌ ها را شخصا می‌کُشد!

مشاور نظامی دولت کره‌شمالی گفت، کیم جونگ اون تمام سفیران کشورش را به منزلش دعوت کرد و تهدید کرد که "خائن‌ها" را شخصا با گذاشتن تفنگ روی شقیقه‌شان می‌کشد. روزنامه میرر نوشت: این مشاور نظامی که خواست نامش فاش نشود، ۴۰ سال در وزارت امنیت کشور کره‌شمالی مسوول جلوگیری از فرار شهروندان این کشور و رهگیری آنها بوده است. او توصیف کرد که چگونه کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی با خشم تهدید کرد که هر فردی که به او خیانت کند، می‌کشد. تابستان امسال زمانی که معاون سفیر کره‌شمالی در لندن به همراه خانواده‌اش به کره‌جنوبی گریخت، کیم جونگ اون به تمام سفیرانش دستور داد تا به پیونگ‌یانگ برگردند و تهدید کرد که همه آنها را با گذاشتن تفنگ روی سرشان می‌کشد.




ثروت نجومی اعضای کابینه ترامپ

نشریه آمریکایی بر مبنای اطلاعات رسمی دولت آمریکا، به بررسی ثروت منتخبین ترامپ پرداخته و به این نتیجه رسیده که آقای میلیاردر، می‌خواهد ثروتمندترین کابینه تاریخ آمریکا را تشکیل دهد.«دونالد ترامپ» تاکنون گزینه‌های خود برای 17 مقام از مجموع 23 مقامی که مستقیماً توسط رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب می‌شوند را اعلام کرده که بررسی‌ها نشان می‌دهد رئیس‌جمهور منتخب مولتی‌میلیاردر آمریکا، تا حالا پروتمندترین کابینه را برای خود چیده است.این مسئله در گزارش «کوارتز» آمده و مبنای آماری آن، آمار سال 2013 فدرال رزرو آمریکا است.




آزادی حلب کمتر از آزادی خرمشهر نیست


امام جمعه اصفهان گفت: بینید چطور با پیمان میان دو کشور اسلامی ایران و سوریه پشت همه ابرقدرت‌ها به خاک مالیده شده است. ان‌شاا... در عراق هم همین‌طور خواهد شد. همانطور که بسیار تلاش کردند که چنین جنگی را در ایران آغاز کنند اما هرگز موفق نشدند. حتی همان جنگ عراق به گفته خودشان می‌خواستند عراق را بگیرند ایران عراق را گرفت و امروز هر کجا در عراق بروید صحبت امام حسین(ع) است.طباطبایی‌نژاد یادآور شد: آزادی حلب چیزی کمتر از آزادی خرمشهر نبود و همانطور که دشمن تا پیش از آزادی خرمشهر حرفی از خاتمه جنگ نمی‌زد و تازه پس از آزادی خرمشهر فهمید نمی‌تواند با این ملت درگیر باشد، امروز هم بعد از آزادی حلب تازه دشمن فهمیده است که در مقابل این ملت حرفی برای گفتن ندارد. جنگی که مستکبران شروع کردند و در نهایت به نفع اسلام تمام شد.




با کلمه «دلواپسان» ما را مسخره کردند

معاون هماهنگ کننده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) بیان کرد: ملت بیدار و با بصیرت در عرض این یک سال و نیم بارها گفتند که آمریکا قابل اعتماد نیست اما آنها فقط با کلمه «دلواپسان» ما را مسخره کردند، اما حالا فهمیدند که از مردم یک سال و نیم عقب هستند.وی با بیان اینکه امروز دنیا فهمیده است که آمریکا قابل اعتماد نیست، اما عده‌ای هنوز باور ندارند، تصریح کرد: همین عده که می‌گفتند چرا جوانان ما باید در سوریه بجنگند، اصلاً سوریه به ما چه! اما بدانند در همان اوایل جنگ که ما حتی یک سلاح معمولی برای عملیات فتح‌المبین نداشتیم، این حافظ اسد بود که سلاح ما را تامین می‌کرد.سردار آبنوش ادامه داد: در همان عملیات فتح‌المبین بسیاری از رزمندگان ما از جمله شهید حسین مظاهری با چوب دستی جنگیدند ولی سلاح اصلی آنها «یا حسین(ع)» بود و دست از مقاومت نکشیدند.




تجمع اعتراضی مقابل کنسولگری ایران در استانبول

به دنبال تحولات حلب تعدادی از معترضین نسبت به آنچه نقش ایران و روسیه در اتفاقات اخیر خوانده‌اند در مقابل کنسولگری ایران در استانبول تجمع کردند.به دنبال آزادی سازی حلب از لوث وجود تروریست‌ها و به دنبال فضا سازی گسترده رسانه‌ای علیه ایران و روسیه با ادعاهای واهی جنگ علیه مردم بی گناه، تعدادی از معترضان در مقابل کنسولگری ایران در استانبول تجمع کردند.

این تجمع که کمتر از 500 نفر را در بر می‌گرفت صبح امروز انجام شد.پیش از این نیز معترضان در مقابل کنسولگری روسیه در استانبول تجمع کرده بودند.این مطلب در تسنیم منتشر شده است.





استفاده تزئینی از بچه دبستانی‌ها برای پر کردن سالن

برنامه‌های هفته فرهنگی الجزایر که از ٢٢ تا ٢۶ آذر در سالن همایش‌های کتابخانه ملی تهران برپاست، با حاشیه‌هایی همراه بود.روز چهارشنبه بیست‌وچهارم آذرماه دو برنامه پخش فیلم (مناره) و اجرای موسیقی الجزایر شاهد حضور صد کودک دبستانی از شیفت بعد از ظهر مدرسه امام حسین (ع) شهریار بود تا صندلی‌های خالی این برنامه‌ها را پرکنند.بنا بر گفته‌های حاضران، به دلیل موقعیت نامناسب کتابخانه ملی و عدم برنامه‌ریزی طرف ایرانی؛ به نظر می‌رسد یکی از مرتبطان با سفارت الجزایر برای پرکردن صندلی‌های خالی سالن اقدام به آوردن بچه‌های دبستانی برای حضور نمایشی در سالن پخش فیلم و اجرای موسیقی الجزایر کرده است.این درحالی است که فیلم مناره، فیلمی داستانی با موضوعی اجتماعی، سیاسی است که به تضاد اسلام سنتی و اسلام افراطی در الجزایر می‌پردازد.این مطلب در ایلنا منتشر شده است.




واکنش مجدد علم‌الهدی به فدرالی شدن مشهد

علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد به جریان‌های مخرب اعتقادات اسلامی اشاره و عنوان کرد: اخیراً مدرکی به‌دست‌آمده که بعضی از این دستگاه‌ها و پایگاه‌های اطلاعاتی که مقدسات مسلمین را به نام شیعه در خارج کشور موردتهاجم قرار داده‌اند، بعضی از این ماهواره‌ها از عربستان سعودی پول گرفته‌اند، یعنی حکومت عربستان سعودی دارد به یک جریان دست‌نشانده استعماری پول می‌دهد تا به نام شیعه به خلفای مسلمین دشنام بدهد برای ایجاد تفرقه؛ یعنی قضیه این است که دشمن آمده در جامعه شیعه هم این لایه را به وجود آورده. وی اضافه کرد: لایه سومی که دشمن به وجود آورده است، در جامعه انقلابی داخل کشور ما است؛ جریان‌های سیاسی سکولار که این‌ها در موقعیت‌های مختلف دم از گذران زندگانی روزمره مردم می‌زنند و مقدسات دینی و ارزش‌های دینی را در مقام پایمال کردن هستند و هر حرکتی در ترویج ارزش‌های دینی را به فدرال سازی مشهد، خودمختار سازی یا حرکت‌های زورمندانه نسبت می‌دهند، لایه سوم توطئه دشمن است که در جامعه انقلابی ما، عناصر و جریان‌های سکولار را با این خصوصیت به وجود آورده. انتخاب این خبر را منتشر کرد.




انتقاد سردار صفوی از مدیریت شهری تهران

سردار صفوی در مراسم افتتاحیه نهمین کنفرانس ملی فرماندهی و کنترل که در دانشگاه خوارزمی استفاده از علم فرماندهی و کنترل را مدیریت شهری برای کنترل بحران ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد: من آرزو دارم سیستم فرماندهی و کنترل در تهران بکار گرفته شود. من گاهی دو تا چهار ساعت در ترافیک هستم. فکر کنیم ۱۰ سال دیگر چه می‌شود؟ اگر روزی جمعیت تهران ۲۰ میلیون نفر شود، آن روز چه می‌شود؟ من بیاد دارم فرانسوی‌ها در دهه ۵۰ به شاه گفتند اگر تهران جمعیتش به ۵ میلیون نفر برسد به مشکل برمی‌خورید. این استاد دانشگاه ادامه داد: باید آرزو کنیم در تهران زلزله نشود. من ساخت و سازهای اتوبان همت را می‌بینم، تنم می‌لرزد. اگر روزی زلزله بالای هفت ریشتر بیاید، آنگاه همه ساختمان‌ها و پل‌ها فرو می ریزد و لوله‌های گاز منفجر می‌شود. انتخاب این خبر را منتشر کرد.




بقای نظام وابسته به انقلابی بودن حوزه است

آیت‌الله مصباح‌یزدی بابیان اینکه باید کلام رهبری را رهگیری کنید و نکاتی که به‌عنوان کد می‌دهند را دریافت کنیم، افزود: همان‌طور که طی ماه‌های اخیر در فرمایشات مقام معظم رهبری این نکته بارها وجود داشته است که حوزه باید انقلابی بماند، این شوخی نیست یک جمله و عبارت کوتاه است اما دنیایی از تعابیر، معنا و تجربه پشت آن قرار دارد، ما با این جمله مواجه هستیم و باید ارزش آن را بدانیم و به دنبال تبیین آن باشیم، باید شناسایی شود که چه ضعفی وجود داشته و چه خطری حوزه را تهدید می‌کند که ایشان هشدار می‌دهند.آیت‌الله مصباح یزدی در ادامه بابیان اینکه بقای نظام وابسته به انقلابی بودن حوزه است تصریح کرد: امروز نعمت رهبری و ولایت‌فقیه شامل مردمان این عصر شده است و باید قدر نعمت بدانیم و خداوند را شاکر باشیم چراکه فرمایشات مقام معظم رهبری قطب‌نما حرکت امت اسلامی است.




واکنش پزشکیان به نحوه برخورد قوه قضاییه با محمود صادقی

مسعود پزشکیان در نشست خبری امروز خود در خصوص سخنان یکی از نمایندگان مجلس در مورد دستگاه قضایی و مباحث دیگر نیز گفت: جز حق نباید گفت اما همه حقی هم نباید گفت زیرا باید ارزش و میزان اثر گذاری آن را بررسی کرد. وی تاکید کرد: هرکس برای سخنان خود باید اطلاعات و اسناد دقیق داشته باشد که اگر چنین باید کار به هرجایی هم که کشید مشکل نیست. نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از طرفی دستگاه قضایی نیز برای برخورد با این نماینده عجولانه وارد عمل شد در حالیکه یک نماینده نمی تواند فرار کند. فارس این خبر را منتشر کرد.




تاکید آیت‌الله اراکی بر فضای سالم در موسیقی

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه فضای سالم باید در فقه موسیقی رعایت شود، اظهار کرد: فضای پاک و سالم به وجود بیاورید و کنسرت برگزار کنید، آن گاه دیگر کسی به این کار ایرادی نمی‌گیرد.آیت‌الله محسن اراکی در اختتامیه دومین جشنواره موسیقی "پیامبر مهربانی" که شامگاه ٢٥ آذر ماه در مرکز همایش‌های شهید آوینی فرهنگسرای بهمن برگزار شد، به ایراد سخنرانی پرداخت.در ابتدای این مراسم بابک ربوخه - دبیر جشنواره - برای ارائه گزارش این دوره از جشنواره به روی سن آمد.او بیان کرد: تجربه خوب و اثر بخش اولین دوره، و از طرفی نیاز و استقبال جامعه هنری سبب شد که برگزاری دومین دوره و شناسایی و گردآوری بهترین گروه های موسیقی فعال در این زمینه با توجه به عنصر مهم همدلی و همزبانی در دستور کار قرار بگیرد.




واکنش وزیر صنعت به خرید کشتی از کره

محمدرضا نعمت زاده در حاشیه سفر خود به خوزستان در جمع خبرنگاران در اهواز اظهار کرد: خوشبختانه تعداد زیادی از بخش های خصوصی ایرانی با طرف های خارجی در بحث سرمایه گذاری مشترک به توافق رسیده اند و بیش از ۷۰ مورد در این زمینه نهایی شده است که سرمایه گذاری آن ها بعضا آغاز شده و برخی از طرح ها تا اخر امسال به تولید خواهند رسید. وی در خصوص بحث کشتی سازی و توان تولیدکنندگان در این زمینه عنوان کرد: در سال ۸۶ قرارداد خرید از خارج به صورت نقدی بسته شده است که در دوران تحریم ها کار خرید متوقف بود اما اکنون در فضای جدید ما خواستیم که شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی با طرف خارجی مذاکره و هم قرارداد را تعدیل کند و هم از خرید نقدی تبدیل به فاینانس شود و هم بحث ساخت داخل را در آن ببینند و این قرارداد جدیدی نبوده و قراردادهای امضا شده مربوط به دوره قبل است.




روزی که علی کریمی با استقلال مذاکره کرد!

مدیر برنامه‌های ستاره پیشین تیم فوتبال پرسپولیس از واقعیت بزرگی درباره علی کریمی پرده برداشت.«شفقنا» آورده است: ابوالفضل جلالی در روایتی جالب عنوان کرد که علی کریمی پس از جدایی از السیلیه، با مخالفت داریوش مصطفوی، مدیرعامل وقت پرسپولیس برای بازگشت به جمع سرخپوشان روبرو شد.وی در این‌باره اظهار کرد: کریمی مجانی بود و باشگاه پرسپولیس حتی حاضر نشد او را مجانی بگیرد. من هم بحث حضورش در استقلال را با قلعه‌نویی مطرح کردم و صحبت استقلال وجود داشت. علی کریمی خیلی ناراحت شده بود. موضوع به علی‌آبادی رئیس وقت سازمان تربیت بدنی کشید و او خواست مشکل را حل کند.مدیر برنامه‌های علی کریمی افزود: من گفتم وقتی خانه پدری بسته است مجبور می‌شویم به خانه ناپدری پناه ببریم. بحث استقلال در آن مقطع و مذاکره‌ای که صورت گرفت، واقعیت داشت.وی ادامه داد: به هر حال او به پرسپولیس بازگشت ولی بازگشتی که با حاشیه همراه باشد، او را خیلی تحت فشار قرار داد. یادم هست می‌گفتند اگر کریمی برگردد، بحث امنیت فوتبال زیر سؤال می‌رود. کریمی از این بابت واقعاً دل‌شکسته بود.




توافق سوخو با ایران برای فروش هواپیمای مسافربری

روسیه و ایران یادداشت تفاهمی برای فروش هواپیمای مسافربری به ایران امضا کردند.اسپوتنیک به نقل از اینترفکس در گزارشی نوشته است که شرکت سوخو، بزرگترین شرکت هواپیماسازی روسیه با یک شرکت ایرانی توافقی در راستای فروش هواپیمای مسافربری سوپر جت 100 امضا کرده است.پیش از این نیز وزیر انرژی روسیه اعلام کرده بود که مسکو برای فروش سوپر جت 100 به ایران، در حال مذاکره با تهران است.




محل اختفای رهبر داعش کجاست؟

،‌ «فاضل برواری» فرمانده نیروهای ویژه عراق اعلام کرد که فرماندهی نظامی عراق از مکان ابو بکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش و تحرکات این تروریست اطلاع دارد.وی در مصاحبه با پایگاه نقاش، تاکید کرد که ابوبکر البغدادی در شهرک البعاج واقع در غرب موصل حضور دارد و در زیر زمین مخفی شده است.برواری افزود که تحرکات البغدادی ادامه دارد و دائما ظاهر خود را از طریق عمل جراحی و موارد دیگر تغییر می‌دهد تا شناسایی نشود.





منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :