نبیل رجب فعال بحرینی در زندان آل خلیفه ماندنی شد
تاریخ : 9 دی 1395

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
 نبیل رجب فعال مطرح بحرینی که روز چهارشنبه دستور آزادی اش به قید ضمانت صادر شد، برای بازجویی در قالب یک پرونده دیگر در بازداشت می ماند.
به گزارش ایرنا؛ رجب به دلیل فعالیت در حوزه حقوق بشر و سازماندهی مردم بحرین در فضای مجازی بر علیه حکومت مستقر در این کشور، بارهای از سوی رژیم آل خلیفه بازداشت و پیشتر نیز به زندان محکوم و دوران محکومیت خود را سپری کرده است. 
محمد صلاح رئیس دادستانی بحرین گفت که نبیل رجب تا زمان رسیدگی به پرونده اش در دادستانی عمومی و نهایی شدن تحقیقات، در زندان می ماند.
دادگاهی در بحرین روز چهارشنبه دستور آزادی رجب به قید ضمانت را تا زمان برگزاری جلسه محاکمه وی برای رسیدگی به اتهام انتشار اخبار کذب، صادر کرد. 
با این حال، صلاح گفت که رجب در قالب یک پرونده مرتبط با جرایم سایبری به اتهام مشابه نشر اخبار کذب در مورد اوضاع بحرین مورد پرسش و پاسخ قرار می گیرد. 
پسر نبیل رجب از تصمیم بحرین برای نگه داشتن پدرش پشت میله های زندان انتقاد و توئیت کرد: با کمال تاسف، پدرم آزاد نمی شود.
وی افزود: ستمگران پرونده دیگری را آماده برای وی دارند و نمی خواهند که پدرم آزاد شود.
پیشتر خبرگزارش آسوشیتدپرس به نقل از «جلیله سید» وکیل مدافع نبیل رجب گزارش داد که موکلش پس از یک جلسه طولانی مدت استماع دادگاه در روز جاری (چهارشنبه) از زندان آزاد شد.
وی یادآور شد که نبیل رجب قرار است 23 ژانویه (4 بهمن ماه) بار دیگر در دادگاه حاضر شود. 
رجب در ابتدا به دلیل انتشار چند توئیت بازداشت شد و همچنین به خاطر نگارش چند نامه که در روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز و روزنامه فرانسوی لوموند به چاپ رسید، مورد بازجویی قرار گرفت. 
منبع : عصر‌ایران‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :