مكاتبه با مديركل روابط بين‌الملل قوه قضائيه برای انتقال اجساد دانش‌آموزان يزدی به كشور با همكاری وزارت خارجه
تاریخ : 17 مرداد 1397

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، در پی فوت 2 دانش‌آموز یزدی در اردوی خارجی یک باشگاه ورزشی و دستور دادستان کل کشور، دادستان یزد دستور رسیدگی ویژه به موضوع از جنبه عمومی جرم را صادر کرد و طی نامه‌ای از مدیرکل روابط بین‌الملل قوه قضائیه خواست که با همکاری وزارت خارجه نسبت به انتقال اجساد به کشور اقدام کنند.

علی اکبر شمس دادستان عمومی و انقلاب یزد پیش از این در رابطه با جزییات ماجرا گفته بود: با عنایت به وصول گزارشی مبنی بر اعزام تعدادی از نوجوانان استان از استان یزد به کشور گرجستان تحت عنوان اردوی آمادگی فوتبال که منجر به غرق شدگی و فوت دو نوجوان شد مراتب جهت بررسی دقیق ابعاد این مسئله در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: لازم است موضوع از جنبه عمومی جرم مورد بررسی قرار گیرد و در خصوص تخلفات و ارتکاب احتمالی جرم در موضوع ارز نیز تحقیقات دقیق صورت پذیرد.

این مقام قضایی در دستور خود به معاون دادسرای یزد، تأکید کرد: باید با ارجاع پرونده به احدی از بازپرسان با سابقه و اعمال نظارت قانونی، در کوتاه ترین زمان ممکن از دست اندکاران ورزش استان و همچنین متولیان اعزام این دانش آموزان به خارج از کشور تحقیق لازم صورت پذیرد و متخلفین و مجرمین احتمالی در هر رده و جایگاهی مورد تعقیب قرار گیرند.

وی تصریح کرد: در خصوص جنبه خصوصی جرم با دعوت و تحقیق از اولیاء دم نوجوانان در صورت اعلام شکایت با یافتن مسیر قانونی و در چهارچوب مقررات قانون مجازات اسلامی و قانون آیین دادرسی کیفری نیز باید اقدام قانونی معمول گردد.

شایان ذکر است پس از دستور دادستان عمومی و انقلاب یزد مبنی بر بررسی دقیق ابعاد این مسئله، اولیای دم، نوجوانان فوت شده و تنی چند از نوجوانان بازگشته از این سفر و مدیرکل ورزش و جوانان استان به  دادسرا احضار و مراتب مورد بررسی قرار گرفت که مشخص شد قبل از اقدام به این اردو با هیچ یک از نهادهای مسئول در استان هماهنگی صورت نگرفته و 12 نوجوان 13ساله فراگیر باشگاه ورزشی صرفا همراه یک زوج و دو فرزندشان به این سفر برده شده‌اند و علاوه بر اخذ ارز دولتی، مبالغی هم از والدین این نوجوانان تحت عناوین مختلف اخذ شده است.


منبع : فارس‌نیوز

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :