معاون قوه قضائیه: قوه قضائیه از سرمایه گذاری مشروع حمایت می‌کند
تاریخ : 8 مرداد 1396

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه بر ارتقاء آگاهی‌های حقوقی سرمایه گذاران و تولیدکنندگان تأکید کرد و گفت: ارتقاء آگاهی های حقوقی سرمایه گذاران و تولیدکنندگان باید از طرف قوه قضائیه آموزش داده شود.
به گزارش ایسنا، محمدباقر الفت در کنفرانس حمایت پیشگیرانه قضایی از اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال افزود:معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: تولید کننده خوب بودن دلیل بر بازرگان خوب بودن نیست.
وی با بیان اینکه قوه قضائیه از سرمایه گذاری مشروع حمایت می‌کند، افزود: اراده‌ کلی در قوه قضائیه بر این است که از سرمایه‌گذاران حمایت کند، اما مشکل اصلی این است که متأسفانه، تعریف روشنی از سرمایه‌گذار و سرمایه گذاری در کشور وجود ندارد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه  با انتقاد از عدم آموزش به فعالان اقتصادی در کشور گفت: متأسفانه در کشور ما، فعالان اقتصادی برای مواجه احتمالی با شرایط ورشکستگی، مشکلات حقوقی، مشکلات اقتصادی و... آموزش ندیده‌اند و این مشکل در سایر بخش های کشور مانند فرهنگی و اجتماعی و... نیز وجود دارد.
الفت همچنین از تهیه یک طرح حمایت از فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران در معاونت پیشگیری از قوه قضائیه خبر داد و گفت: این طرح در آینده نزدیک به رئیس قوه قضائیه ارائه می‌شود.
وی با بیان اینکه  استاندارد در کشور ما دولتی است، افزود: دولت به دنبال تولید کننده می رود تا او را مجاب به رعایت اصول استاندارد ملی و بین المللی کند، این در حالی است که در کشور های توسعه یافته تولید کنندگان خود مراجعه می کنند و خواهش می کنند که تائیدیه استاندارد بگیرند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه همچنین ادامه داد: تحریم سبب تحقیر کشورها می‌شود ولی غیرت ما این موضوع را قبول نمی‌کند و تولیدکنندگان ما را وادار می‌کند که در حوزه اقتصاد مقاومتی بیشتر تلاش کنند تا عزت نفس مردم را به آنها بازگردانیم.
الفت اضافه کرد: پیشگیری از وقوع جرم در سه بعد اولیه در حوزه فرهنگی و اجتماعی، دوماً در حوزه قضایی و انتظامی، و سوماً از بروز ناهنجاریها جلوگیری میکند که پیشگیری اولیه از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی خاطرنشان کرد: تلاش ما در قوه قضائیه تغییر فرهنگ و رفتارهای ناصحیحی است که برای کشور و افراد سرمایه‌گذار سودآوری ندارد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در پایان گفت: از همه کسانی که با همفکری و هوشمندی و دقت نظر در این عرصه پشتیبان عزیزان بخش تولید و اشتغال هستند، تشکر می‌کنم.
منبع : عصر‌ایران‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :