مرگ سالانه 200 هزار نفر بر اثر سوء مصرف مواد مخدر در دنیا/ شیوع اعتیاد در ایران پایین‌تر از متوسط جهانی است
تاریخ : 5 تیر 1397

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، علی شمشیری، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه به نقش و جایگاه کلیدی محیط‌های آموزشی در ارتقاء تعلیم و تربیت دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش به عنوان دومین جایگاه نشر و توسعه فرهنگ و تعلیم و تربیت بعد از کانون خانواده تعریف شده و بنابراین لازم است تا با نگاهی آموزنده و تاثیرگذار در رشد و تعالی به آن نگریسته شود.

وی با اشاره به نارضایتی جمعی از مردم و مسئولین از وضع موجود درباره رسوخ زیرپوستی و خاموش اعتیاد در لایه‌های مختلف جامعه، بیان داشت: کسی منکر مشکلات دامنگیر در جامعه نیست و خود مسئولین معترف به این قضیه هستند؛ هر چند در حوزه مقابله‌ای در بین سایر کشورها زبانزد و پرچمدار مبارزه هستیم. در حوزه پیشگیری غفلت‌های صورت گرفته و بسیاری از آسیب‌هایی که امروز در جامعه لوث شده، نشآت گرفته از این غفلت‌ها است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه ادامه داد: نباید تلاش و کوشش بی شائبه خیلی از ارگان‌های درگیر در امر مبارزه با مواد مخدر را نادیده بگیریم. باید به به این مسأله واقف باشیم که در گذشته در کجا بودیم و امروز کجاییم. چه بسا اگر اقدامات مقابله‌ای هم نبود وضعیتی خیلی وخیم تر از امروز داشتیم.

شمشیری با اشاره به آمار قربانیان درگیر در دام اعتیاد، گفت: تقریباً 173 کشور در دنیا و بالغ بر 246 میلون نفر با این معضل درگیر هستند؛ به همین دلیل سالانه شاهد مرگ 200 هزار نفر انسان بر اثر سوء مصرف مواد مخدر در دنیا هستیم و این رقم کمی نیست.

وی با اشاره به میزان اثر گذاری اولویت دار ترین آسیب اجتماعی در کشور،تصریح کرد: وضعیت شیوع اعتیاد و مواد مخدر در کشور از متوسط جهانی پایین تر و استان کرمانشاه نیز در سال‌های اخیر از میانگین کشوری پایین تر است. هدف ما این است تا نرخ شیوع اعتیاد را در این استان به حداقل رسانده و برای رسیدن به این هدف از هیچ تلاشی فرو گذار نیستیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه با تأیید صحبت‌های مدیر کل آموزش و پرورش در بحث ایجاد امنیت اجتماعی، گفت: اصولاً  امنیت زیر بنای هر توسعه است و این امنیت موهبتی است که به آسانی حاصل نشده است

شمشیری با مخاطب قرار دادن والدین به عنوان اولین معلمین اخلاق و تربیت فرزندان از آنان خواست تا به جای تلاش بی وقفه در جهت پیشرفت علمی فرزندانشان سعی کنند با ایجاد فضای دوستانه و هزینه وقت بیشتر و توجه به خواسته‌های آنان، نسبت به سلامت اجتماعی و روانی با گوش دادن به نیازهای  آنان کوشا باشند.

انتهای پیام/

 

 

 

 
http://fna.ir/bmq64t همراه اول نظرات دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

منبع : فارس‌نیوز

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :