مرد هوسران قصاص مي‌شود
تاریخ : 29 آذر 1394

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
حكم قصاص مردي كه متهم است يك سال قبل پس از قتل دختر جوان در جنوب پايتخت، جسدش را در شمال شهر رها كرده بود، در ديوان عالي كشور تأييد شد.

به گزارش جوان، هفدهم شهريورماه سال گذشته بود كه مأموران پليس تهران از كشف جسد دختري در خرابه‌اي در شهر زيبا باخبر و در محل حاضر شدند. مأموران پليس پس از گشودن در يك گوني، جسد كاور پيچ اين دختر را در حالي كه روسري گلداري به دور گردنش پيچيده شده بود، پيدا كردند.

پس از انتقال جسد به پزشكي قانوني مشخص شد كه اين دختر با فشار بر عناصر حياتي گردنش فوت شده است. هويت اين دختر چند روز پس از كشف جسد مشخص شد. مأموران پليس وقتي متوجه شدند مردي در قرچك ورامين گم شدن ناگهاني دخترش زهره را به پليس گزارش داده است، احتمال دادند كه جسد متعلق به زهره باشد. خانواده زهره پس از حضور در پزشكي قانوني هويت دخترشان را تأييد كردند.

در شاخه ديگري از بررسي‌ها، تحقيقات براي شناسايي عامل قتل به جريان افتاد تا اينكه زن جواني قاتل را به پليس معرفي كرد. او گفت چند روز قبل شوهرم از من خواست به او كمك كنم تا جسد دختري را به خارج از شهر منتقل كنيم.

زن جوان توضيح داد:شب حادثه در خانه مادرم بودم كه شوهرم با خودروي پيكانش به دنبالم آمد تا به خانه‌مان برويم. وقتي سوار ماشين شدم ديدم كه آشفته است. روي صورتش آثار خراشيدگي ديده مي‌شد. علت را كه پرسيدم گفت كه دختري را به خانه برده و پس از سرقت طلاهايش وي را كشته و جسدش را در صندوق عقب گذاشته است. اول حرفش را باور نكردم اما وقتي خودرو را نگه داشت و جسد را نشانم داد، چاره‌اي جز قبول آن نداشتم. شوهرم تهديدم كرد و خواست به او كمك كنم تا جسد را در محل خلوتي رها كند. من هم كه چاره‌اي نداشتم، قبول كردم. بعد به طرف تهران حركت كرد و كنار خرابه‌اي حوالي شهران توقف كرد. جسد را از صندوق عقب خارج و داخل خرابه رها كرد.

پس از به دست آمدن اين سرنخ بود كه مأموران پليس شوهر اين زن را كه قادر نام داشت، بازداشت كردند. او در اولين بازجويي‌ها به جرمش اقرار كرد و در شرح ماجرا گفت، مدتي قبل بود كه در يك ميهماني با زهره آشنا شدم و دور از چشم همسرم با او رابطه داشتم. روز حادثه وقتي همسرم به خانه مادرش رفت، زهره را به خانه دعوت كردم و او آمد. وقتي مقدار زيادي طلا همراهش ديدم، وسوسه شدم تا طلاهايش را سرقت كنم و با پول آن بدهي‌ام را پرداخت كنم. در فرصت مناسب روسري‌اش را به دور گردنش پيچيدم و او را به قتل رساندم. بعد هم پول و طلاهايش را سرقت كردم و جسد را در صندوق عقب ماشينم گذاشتم. ابتدا اطراف شهر گشتم تا جسد را رها كنم، اما ترسيدم كه پليس از راه برسد و گرفتار شوم، به خاطر همين با تهديد از همسرم خواستم به من كمك كند كه گرفتار شدم.

متهم در بازجويي‌هاي بيشتر هم به قتل اقرار و هم صحنه جرم را بازسازي كرد. پس از كامل شدن تحقيقات، پرونده با صدور كيفرخواست روي ميز هيئت قضايي شعبه وقت 74 دادگاه كيفري استان تهران قرار گرفت. متهم در جريان محاكمه هم بار ديگر حادثه را شرح داد.

هيئت قضايي پس از شور قادر را به خاطر قتل به قصاص، به خاطر سرقت به پنج سال حبس و براي رابطه نامشروع به 92 ضربه شلاق محكوم كرد. رأي دادگاه پس از بررسي در شعبه 24 ديوان عالي كشور تأييد شد و قادر در يك قدمي طناب دار قرار گرفت. 

منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :