مدیران با آداب و قوانین بین‌المللی آشنایی ندارند
تاریخ : 13 مهر 1396

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
علی‌اصغر یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در واکنش به جریمه نقدی ۴۶ هزار و ۴۰۰ دلاری فیفا علیه فدراسیون فوتبال ایران به علت برگزاری جشن صعود به جام جهانی پیش از آخرین دیدار انتخابی مقابل سوریه، گفت: مسائل و مشکلاتی که در ورزش به صورت عام و فوتبال به صورت خاص داریم این است که توجه نمی‌کنیم فوتبال فقط به مسائل فنی درون زمین مربوط نمی‌شود.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی، افزود: فوتبال در همه جای دنیا تبدیل به یک صنعت شده و در اکثر کشورها به جنبه‌های ادارای، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و مجموعه رفتارها در چارچوب قوانین بین الملل بپردازد.

وی تصریح کرد: نسبت به قوانین و پروتکل‌های بین المللی بی توجهی کرده‌ایم و فقط طی سال‌های گذشته میلیاردها تومان هزینه بیهوده در فوتبال صرف کرده‌ایم که علت این بی‌توجهی وابستگی فدراسیون فوتبال به بودجه‌های لایتناهی دولتی است.

یوسف‌نژاد سوء مدیریت در فوتبال را نه تنها در فدراسیون فوتبال بلکه در باشگاه‌‎ها نیز محرز دانست و افزود: رخدادهایی مثل جریمه اخیر فیفا علیه فدراسیون فوتبال و جریمه باشگاه پرسپولیس و محرومیت مهدی طارمی بازیکن این تیم، ناشی از سوء مدیریت مدیران در سطح فدراسیون و مدیریت باشگاه‌های کشور است.

وی تصریح کرد: چنانچه مقررات و پروتکل‌های بین المللی جدی گرفته شود، حتی برای قراردادهای با مبلغ پایین هم از بازیکنی که با تیم دیگری قطع همکاری کرده است، برگه فسخ قرارداد می‌خواهند ولی این ساده‌انگاری‌ها یک تیم را دچار خسران ضرر می‌کند و به روحیه و عزت ملی یک کشور لطمه وارد می‌کند.

نایب رییس فراکسیون ورزش مجلس با بیان اینکه سرمایه‌های ملی ما به دلیل همین عدم آشنایی با قوانین و آداب بین المللی به صورت ارز از کشور خارج می‌شود، ادامه داد: نبود نگاه حرفه‌ای بارها ورزش کشور را متضرر کرده است.
منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :