محکم‌کاری کمیسیون آموزش برای اجرای قانون حق‌التدریسان
تاریخ : 5 آذر 1396

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21

سیدحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درخصوص دلایل گنجاندن بندی در طرح تعیین تکلیف استخدام حق‌التدریسان مبنی بر ضرورت انتخاب دو نفر از کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای حضور در شورای تدوین آیین‌نامه اجرای قانون -در صورت تصویب در صحن علنی- گفت: در جریان بررسی طرح تعیین تکلیف حق‌التدریسان و نهضتی‌ها در کمیسیون آموزش مجلس، تبصره‌ای با این مضمون ذیل این طرح اضافه شد؛ زیرا مراجعات فرهنگیان بیش از دولت، به مجلس و کمیسیون آموزش است و تجمعات متعددی از سوی حق‎التدریسان، نهضت‌سوادآموزان و خرید خدماتی‌ها و... در بهارستان صورت می‌گیرد و مجلسی‌ها نیز درگیر این موضوعات هستند لذا این تصمیم به منظور آگاهی مردم از روند اجرای آیین‌نامه مرتبط با قانون تکلیف حق‌التدریسان گرفته شد تا حقی از ذی‌نفعان این قانون ضایع نشود.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگرچه اعتماد کاملی به مجریان این آیین‌نامه وجود دارد اما مطالبات مردم از مجلس موجب چنین انتخابی شده است، ادامه داد: با وجود آنکه هنوز وضعیت این طرح در صحن علنی مشخص نشده اما نمایندگان مجلس تا آخرین لحظه پشت آن ایستاده‌اند تا آیین‌نامه اجرایی‌اش در دولت تدوین شده و حق‌ و حقوق حق‌التدریسان ضایع نشود.

وی با بیان اینکه در قانون تعیین تکلیف حق‌التدریسان آمده است که آیین‌نامه اجرای آن در دولت باید نهایتا 3ماه پس از تصویب مجلس مشخص شود، جلوگیری از انحراف ایده اولیه نحوه تعیین تکلیف حق‌التدریسان را یکی دیگر از دلایل انتخاب دو نفر از کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای حضور در شورای تدوین آیین‌نامه اجرایی قانون تعیین تکلیف حق‌التدریسان و نهضتی‌ها عنوان کرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهارکرد: این اقدام با هدف ایجاد قوت قلب برای حق‌التدریسان در داخل طرح تعیین تکلیف حق‌التدریسان و نهضتی‌ها به صورت یک تبصره آورده شده که البته باید همزمان با بررسی طرح تعیین تکلیف حق‌التدریسان و نهضتی‌ها در صحن علنی بررسی و درخصوص آن رأی‌گیری شود.

به گزارش خانه ملت؛ طرح تعیین تکلیف استخدام حق‌التدریسان و نیروهای نهضت سوادآموزی چندی پیش در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تعیین تکلیف شد و منتظر نوبت بررسی در صحن علنی مجلس است.

منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :