محاکمه متهمان ارزی در روز 22 مهر
تاریخ : 19 مهر 1394

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21

سخنگوی قوه‌قضاییه از برگزاری ادامه جلسات محاکمه برادران «ر» که متهم به اخلال ارزی هستند، در روز چهارشنبه هفته جاری (22 مهرماه) خبر داد.

به گزارش تسنیم، غلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه هشتادو ششمین نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص آخرین وضعیت شکایت احمدی‌نژاد از جهانگیری گفت: این شکایت در دادسرا مطرح رسیدگی است و به طور طبیعی از افراد دعوت می‌شود تا بیایند پاسخ دهند. اما اینکه تاکنون به شکایت پاسخی داده شده یا خیر، اطلاع ندارم.

پرونده زمین‌خواری فرودگاه قشم به دادگاه رفت

سخنگوی قوه‌قضاییه در پاسخ به سوال دیگری درباره آخرین وضعیت پرونده زمین‌خواری در فرودگاه قشم گفت: رئیس دادگستری هرمزگان پیش از این درباره این پرونده توضیح داده و توضیح جدیدی وجود ندارد. همانطور که قبلا گفته شده کیفرخواست این پرونده صادر و به دادگاه ارسال شده است. البته قبلا قراری صادر شده بود که به این قرار اعتراض شد و با پذیرفته شدن اعتراض پرونده مجددا رسیدگی و کیفرخواست صادر شده و فعلا به دادگاه رفته است. 

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال دیگری در خصوص پرونده برادران روزچنگ که متهم به اخلال ارزی هستند نیز گفت: ادامه رسیدگی به این پرونده در دادگاه مطرح است و روز چهارشنبه هفته جاری جلسه دادگاه تشکیل می‌شود. قطعا در این روز رسیدگی به پرونده تمام نشده و ادامه خواهد داشت. 

وی تاکید کرد: در هر پرونده‌ای هر کسی که در مظان اتهام باشد و دلایل مستندات متوجه او باشد از وی به عنوان متهم تحقیق می‌شود. 

معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به این سوال که طبق ماده 36 قانون مجازات اسلامی اسامی محکومان بالای 100 میلیون تومان باید اعلام شود اما از تصویب این قانون تنها یک مورد اعلام شده است، گفت: به طور قطع بعد از قطعی شدن محکومیت‌ها اسامی محکومان از طریق سایت دادگستری یا رسانه‌ها اعلام می‌شود و بعد از قطعیت حکم هیچ تصمیمی بر پرده‌پوشی نبوده و نیست.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود زندان بزرگ تهران فاقد امکانات است و به رغم نبود امکانات زندانی به آن منتقل می‌شود گفت: این زندان ظرفیت بسیار خوبی دارد و تلاش شده با کمک دولت تجهیز و تکمیل شود و تاکنون نیز به هر بخشی که تجهیز شده زندانی اعزام کرده‌اند. 

محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: با توجه به اینکه بودجه لازم برای تکمیل همه بخش‌های این زندان فراهم نشده است، بخش زیادی از زندان هنوز تکمیل و تجهیز نشده اما امیدواریم با کمک دولت در 6 ماهه دوم سایر بخش‌های این زندان نیز تکمیل شود.

سخنگوی قوه‌قضاییه در پاسخ به سوال دیگری در خصوص پرونده احمدی‌نژاد و اینکه 2 سال از تشکیل این پرونده می‌گذرد، گفت: این پرونده بسته نشده و در حال رسیدگی است.

منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :