مجلس از لایحه شفاف‌سازی انتخابات استقبال می‌کند
تاریخ : 24 آبان 1394

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس، با اشاره به عدم توجه دولت‌های گذشته به ارائه لوایح اصلاح قانون انتخابات، گفت: ارسال لایحه در بحث انتخابات از سوی دولت بسیار حائز اهمیت است، زیرا اجرای این‌گونه قوانین دارای بار مالی است و ارسال لایحه می‌تواند بخش زیادی از مشکلات پیش روی را برطرف کند

امیر خجسته در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به رویکرد و اقدامات ادوار مختلف مجالس در تصویب طرح‌های مربوط به انتخابات، گفت:‌ این موضوع در هر یک از دوره‌های مجلس در قالب طرح مطرح شده و این نکته قابل توجه است که دولت در این حوزه لایحه‌ای را به مجلس ارائه نکرده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، افزود:‌متأسفانه دولت‌های گذشته هیچ تصمیمی و برنامه‌ریزی برای ارائه لوایح اصلاح قانون انتخابات نداشتند، در این میان تنها دولت یازدهم اقداماتی را در این رابطه انجام داده است.

وی گفت: ارسال لایحه در بحث انتخابات از سوی دولت بسیار حائز اهمیت است، زیرا اجرای این‌گونه قوانین دارای بار مالی است و ارسال لایحه می‌تواند بخش زیادی از مشکلات پیش روی را برطرف کند.

خجسته ادامه داد: متأسفانه در برخی از دوره‌های گذشته مجلس، طرح‌هایی تدوین شد که در حمایت از نمایندگان همان دوره بود، که این موضوع انعکاس نامطلوبی در سطح جامعه داشت.

وی ادامه داد: اما خوشبختانه در مجلس نهم با تلاش‌های صورت گرفته طرح اصلاح قانون انتخابات تدوین و با استقبال تمام کارشناسان روبه رو شد، که قطعا این طرح به نفع نظام و مردم است.

خجسته افزود:‌ البته بحث انتخابات و سیاست‌های کلان انتخابات در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسیده و پس از تأیید رهبر معظم انقلاب، دولت و مجلس متناسب با آن سیاست‌ها باید برنامه‌ریزی کنند.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس، از ارسال لایحه شفاف سازی هزینه‌های انتخابات به مجلس خبر داد و گفت: مجلس از این اقدام استقبال می‌کند.
منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :