متهم شدن يک شرکت پاکستاني به ايجاد شبکه جهاني فروش مدارک جعلي
تاریخ : 29 اردیبهشت 1394

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
یک شرکت فعال در زمینه انفورماتیک در پاکستان که قصد دارد بزرگترین امپراتوری رسانه ای این کشور را ایجاد کند، پس از آنکه نیویورک تایمز آن را به سازماندهی شبکه جهانی پرسود فروش مدارک دانشگاهی جعلی متهم کرد روز دوشنبه با انتقادهای زیادی مواجه شد.

گروه آکساکت Axact مستقر در کراچی ( جنوب پاکستان ) از یک سال و نیم پیش، برای تشکیل شبکه تلویزیونی بل ( سخن به زبان اردو) و تبدیل شدن به نخستین گروه رسانه ای در این کشور حدود 200 میلیون نفری، شخصیت های مطرح دنیای روزنامه نگاری را با حقوق بسیار بالا استخدام می کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کراچی،‌ اما این شرکت که قصد دارد، انقلابی در ‌دورنمای رسانه ای پاکستان به وجود آورد ،‌در تحقیقی که دوشنبه در نیویورک تایمز منتشر شد هدف اتهام قرار گرفت.

نیویورک تایمز در گزارش خود مدعی شد این شرکت به صورت برخط (آنلاین) و تلفنی مدارک جعلی دانشگاهی را با مهر موسساتی که پایگاه اینترنتی دارند اما در واقع وجود خارجی ندارند، صادر می کند.

این روزنامه که درآمد سالانه حاصل از این مدارک تقلبی را میلیون ها دلار برآورد می کند،‌ گزارش داد:« شرکت آکساکت شماری نرم افزار می فروشد اما به گفته اعضای قدیمی این گروه، ‌مهم ترین منبع درآمد این شرکت فروش مدارک تقلبی در سطح جهانی با استفاده از اینترنت است.»

منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :