متهم در دفاع آخر هم هیچ کدام از اتهاماتش را نپذیرفت
تاریخ : 24 شهریور 1397

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، در جلسه رسیدگی به اتهامات حمید باقری درمنی، نماینده دادستان افزود: وکیل متهم گفته‌اند اظهارنظر سال‌های گذشته بنده با حال مغایرت دارد، به گونه‌ای که ادله باید از نظر قانونی یکسان باشد، این پرونده ۱۵۳ جلد دارد و صوری بودن شرکت ها دلیل عمده احراز کلاهبرداری است. آقای باقری درمنی به عنوان خریدار خود را نشان ندادند و از شرکت‌های صوری استفاده کردند. 

قاضی صلواتی با ذکر جرائمی که به متهم نسبت داده شده خطاب به وی، گفت: آخرین دفاعیات خود را بیان کنید. 

حمید باقری درمنی بیان کرد: تشکیل پرونده‌ای که در یافت‌آباد انجام شد به عنوان جعلی بودن مدارک ما را با مشکل روبه‌رو کرد. طی این هفت سالی که گذشت تحقیقاتی در خصوص جعلی بودن اسناد صورت گرفت، متأسفانه از سالهای گذشته اقدامی برای پرونده بنده انجام نشد و سه سال پیش که پرونده به شعبه دیگر انتقال یافت، مشخص شد فعالیت ۶ شرکتی که وجود داشتند به دلیل اهداف آن شرکت‌ها بوده و بنده اقداماتی را در چارچوب قوانین و در خصوص کارآفرینی کنار آنها انجام دادم. چهار سالی که بنده در زندان حضور داشتم هیچ سؤالی از بنده نکردند ولی اتهام کلاهبرداری از طریق شبکه را به بنده نسبت دادند. 

وی افزود: عقیده دارم هیچ مورد آئین‌نامه کیفری در خصوص حقوق بنده رعایت نشد و این خیلی بد است، با وجود اینکه رد مال مشخص نشده، اموال من و آقای نصیری کارشناسی نشده‌اند، من نه آدم ناقصی بودم و نه بی‌عقل، املاکی که من به آقای نصیری دادم ارزشش خیلی زیاد است و در سال ۹۴ طبق کارشناسی ۵۷ میلیارد تومان بوده است، من نمی‌توانم به خاطر آدمی که از کشور خارج شده همچنان در پرونده معطل بمانم. 

متهم گفت: اموال موجود بیش از بدهی‌ها را پوشش می‌دهد، ولی اگر بحث محکوم کردن من است، پس رد مال شکات چه می‌شود؟ باید اموال محاسبه شوند و ادغام پرونده‌ها با یکدیگر به عنوان کلاهبرداری محسوب نمی‌شود. در این چهار ساله چه تحقیقاتی از پرونده صورت گرفته است؟ اینکه نماینده دادستان در گذشته موافق من بود و حال با بنده مخالفت می‌کند درست نیست و اموالی که به بنده نسبت داده می‌شود، مشخص نیست. براساس کیفرخواستی که پس از هفت سال خوانده می‌شود، ولی رد مال نیز عنوان نشد. 

متهم افزود: ارزش املاکی که دراختیار نفت جی قرار دارد مشخص است، ولی صرف مشارکتی که در پرونده با آقای نصیری وجود داشت، من اگر از آقای نصیری طلبکار نبودم، هر چه شما می‌گویید را می‌پذیرم. لازم است بگویم اموالی که نزد آقای نصیری قرار دارد نیز نه تنها به بدهی‌هایش بلکه به بسیاری از موارد دیگر می‌تواند اختصاص یابد. من از سال ۹۱ گفته‌ام که املاک من را پس بدهید، همچنین بانک ملی می‌گوید ۱۸.۵ میلیارد تومان پول دست آقای حمید باقری درمنی دارم، ولی دریغ از کارشناسی که انجام شود. 

وی ادامه داد: اینکه بخواهیم همه پرونده را کیفری درنظر بگیریم درست نیست، خود آقای نصیری به شرکت نفت جی پول پرداخت کرده، چرا فقط ورودی‌ها درنظر می‌گیرید و پرداختی‌ها را نمی‌بینید؟ در این چهار سال چه تغییری انجام دادید که من از این ماجرا چه چیزی نصیبم شده است؟ کجای بحث این پالایشگاه و نفت جی موضوع کیفری وجود دارد؟ اموال کارشناسی شدند ولی نفت جی نخواست این اموال را سند بزند. رد مال من از این مقدار قیری که وجود دارد چقدر است؟ همه هزینه‌ها مشخص است. بنده هزینه کارشناسی‌ها را پرداخت می‌کنم.من به رد مال محکوم‌ام، ولی زمانی که مالی نگرفته‌ام، به چه محکوم شوم؟ من خود لنگ ۲ میلیارد پولم که برای بیرون آمدنم سند ارائه کنم، پس این مبالغ کجا رفته‌اندو به چه شخصی واگذار شده است. 

حمید باقری درمنی افزود: اگر نصیری مانده بود تمام مشکلات برطرف می‌شدند، ولی چون این فرد وجود ندارد، حال من با مشکل روبه‌رو هستم، ما نمی‌توانیم بی‌دلیل فردی را محکوم به رد مال کنیم، چرا رد مال من به درستی مشخص نیست، در صورتی که هر مالی که در اختیار داشتم را در پرونده قرار دادند. اسناد تجاری اگر مجعول نیستند، چرا بانک آنها را پرداخت نمی کند؟ من کجای این داستان‌ها هستم؟ به هر کسی که بگویید قسم می‌خورم که من پولی دریافت نکرده‌ام و اگر این مورد را از سیستم بانکی پیگیری کنید، همه موارد مشخص خواهد شد و چیزی که من می‌گویم عین حقیقت است. 

وی ادامه داد: من چیزی به نام خود ندارم، همچنین هیچ دسترسی به نصیری از طریق بنده موجود نیست. ۷ ساله بنده می‌گویم که کارشناسی کنید و بدهی‌های نصیری را صاف کنید تا من از زندان خلاص شوم، زیرا من کاری خارج از چارچوب قانون انجام نداده‌ام، پیگیری کنید اگر من کاری کرده‌ام برخورد شود، ولی زمانی که من پولی دریافت نکرده‌ام، چرا باید این همه مدت در زندان بمانم؟ من چهار سال در زندان خواهش کردم پرونده کیفری را از پرونده بنده مجزا کنید، من در ۱۶ ماه حضور ابتدایی در زندان بیش از دو بار بیشتر به بازپرسی ارجاع پیدا نکردم، چرا هر کسی فرار می‌کند جرم مرا افزایش می‌دهید؟ باید بگویم اگر من جرمی را مرتکب شده بودم پیش از همه اینها خود فرار می‌کردم. 

قاضی صلواتی جلسه بیان کرد: براساس تحقیقات سازمان مالیاتی کشور گفته شده که شما به سازمان مالیات مقدار زیادی بدهی دارید. 

متهم در جواب گفت: من به صورت شخصی فعالیتی نداشته‌ام و اینکه می‌گویید فرار مالیاتی داشته‌اید، زمانی که بنده در زندان حضور داشتم، چگونه می‌توانستم فرار مالیاتی داشته باشم؟ 


منبع : فارس‌نیوز

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :