متهم: سازمان حمایت هزینه‌های جانبی کار ما را در نظر نمی‌گیرد!
تاریخ : 7 شهریور 1397

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21

به گزارش خبرنگار قضایی فارس، در ادامه دومین جلسه رسیدگی به پرونده اخلالگران بازار ارز یکی از متهمان به نام سنجری اظهار کرد: با افتخار عرض می‌کنم 25 سال در بازار مخابرات تجربه دارم و تحصیلاتم هم در همین حوزه بوده است، سال‌ها با آبرو زندگی کرده‌ام و سعی کردم کاری نکنم برایش جواب پس بدهم.

وی افزود: در بازه‌ای که وزیر ارتباطات اعلام کرد جو خاصی ایجاد شد و دستگاه‌ها به سرعت وارد شدند این سرعت آنقدر بالا بود که آمدند دفتر شرکت‌ها و ما هم مدارک را ارائه کردیم، اما در این سرعت رسیدگی نرخ محاسبه به روش درست امکانپذیر نبود.

متهم پرونده گفت:‌در کیفرخواست 5، 4 ایراد عجیب و غریب وجود دارد مثلاً اینکه اعلام کرده‌اند من 10 میلیون ارز وارد کرده و 10 میلیون تخصیص گرفته‌ام در حالی که مبالغ من به یورو و درهم بوده و 4 میلیون و 900 هزار یورو دریافت کرده‌ام اما دادستان آن را 10 میلیون اعلام کرده است.

سنجری گفت: این اشتباهات در سازمان حمایت و سازمان صمت وجود داشته بنابر این پرونده‌ای که قابلیت رسیدگی بدوی داشته و تحقیقات آن تکمیل نشده به این دادگاه آورده‌اند و مرا 25 روز بازداشت موقت کرده‌اند اما کسی که روز پیش از من به اتهام دزدی 25 میلیارد تومانی بازداشت شده بود تصویرش منتشر نشد.

وی ادامه داد: باید مطالب را با واقعیت تطبیق بدهید، باید اجازه دهید کارشناسان رسمی به پرونده ورود کنند و تنها سازمان حمایت مدارک را بررسی نکند.

سنجری گفت: کشور عربستان و امارات از ابتدای سال 2018، وارد FATF شدند و شروع به شفاف‌سازی‌‌هایی کردند که اجازه معامله مستقیم با ایران را نداشتند بنابر این شرکت‌هایی در ایران به نام صرافی‌های متعلق به بانک‌ها تأسیس شدند که برای انتقال پول به کشور امارات بود. در اینجا قاضی موحد خطاب به متهم گفت:‌مطالب تخصصی شما خارج از حیطه دادگاه است که متهم پاسخ داد، در انتها نتیجه‌گیری خواهم کرد.

متهم ادامه داد: شرکت‌هایی با کارمزد زیاد برای دور زدن تحریم خود را به مقصد می‌رسانند و ما برای اینکه از نقطه الف به نقطه ب برسیم متحمل هزینه‌هایی هستیم بنابر این سود من 8 تا 10 درصد بوده است و مبلغی که سازمان حمایت به من منتسب کرده که توسط نماینده دادستان  قرائت شد درست نیست. من به مبنای تعیین شده قیمت اعتراض دارم و با تغییر مبنای قیمت تعیین‌شده من هیچ تخلفی مرتکب نشده‌ام.

قاضی خطاب به سنجری گفت: ضوابط شما ابلاغ شده و شما بر این اساس گرانفروشی کرده‌اید که متهم پاسخ داد ضوابط به ما ابلاغ نشده است.

سنجری گفت: سازمان حمایت تنها هزینه‌های مستند را می‌پذیرد اما انتقال پول از مبدأ به مقصد نیازمند هزینه‌هایی است که سازمان حمایت آن را در نظر نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: نماینده دادستان اعلام کرده من با فروش چند برابری به قیمت ارز آزاد گوشی‌ها را فروختم در حالی که من این را نمی‌پذیرم.


منبع : فارس‌نیوز

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :