لزوم تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای بررسی جنایت منا
تاریخ : 4 مهر 1394

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
نماینده اسفراین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیاز است کمیته‌ای حقیقت‌یاب از کشورهایی که تعداد بیشتری از حجاج این کشورها در منا به شهادت رسیده‌اند تشکیل شود، گفت: ایجاد کمیته حقیقت‌یاب در خصوص جنایات منا و سقوط جرثقیل می‌تواند کمک کند تا مقصران و عوامل اصلی این جنایات شناسایی شوند.

هادی قوامی در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، با اشاره به لزوم تشکیل کمیته‌ای حقیقت یاب برای شناسایی مقصرین جنایت منا، اظهار داشت: حتما نیاز است کمیته‌ای حقیقت یاب از کشورهایی که تعداد بیشتری از حجاج این کشورها در منا به شهادت رسیده‌اند تشکیل شود تا مقصران اصلی دو اتفاق ناگواری که در کشور عربستان برای حجاج رخ داده است را شناسایی کنند.

نماینده اسفراین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید به سمتی برویم که اماکن مقدس مکه و مدینه مانند واتیکان در اروپا که مستقل است، توسط مجمعی از کشورهای اسلامی اداره شود، بیان کرد: آل سعود در عرصه مدیریت مراسم حج مردود شد و این موضوع برای سال‌های آینده نگرانی‌ها را افزایش داده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایجاد کمیته حقیقت‌یاب در خصوص جنایات منا و سقوط جرثقیل می‌تواند کمک کند تا جزئیات، مقصران و عوامل اصلی این جنایات شناسایی شوند، گفت: این دو جنایت سبب شد تا تعداد بسیار زیادی از حجاج کشورهای اسلامی به شهادت برسند و یا مجروح شوند.

قوامی با بیان اینکه دراین زمینه حتما نیاز است تا اقدامی از سوی جهان اسلام انجام شود، متذکر شد: بازتاب این اتفاق در جهان اسلام منفی است، چون برخی‌ها این تلقی را دارند که مسلمانان در اداره مراسم حج ناتوان هستند.

وی افزود: کنگره عظیم اسلامی حج که باید مظهر قدرت و اقتدار کشورهای اسلامی باشد، متاسفانه تبدیل به نماد ناکار آمدی آن‌ها می‌شود، در خصوص این فاجعه حتما باید کمیته‌ای حقیقت‌یاب ایجاد و پیشنهادهایی ارائه شود تا وضعیت اداره مراسم حج در سال‌های آینده متفاوت شود.

نماینده اسفراین در مجلس شورای اسلامی با ابراز تسلیت به خانواده‌های حجاج ایرانی که در این جنایات جان خود را از دست داده‌اند، گفت:‌ برای بازماندگان حجاجی که به شهادت رسیده‌اند آرزوی صبر داریم، در اتفاقی بسیار عجیب و بر اثر بی کفایتی مدیران عربستانی اداره مراسم حج، برخی از حجاج جان خود را از دست دادند که مایه تاثر و تاسف است.
منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :