لزوم افزایش بودجه سازمان زندان‌ها
تاریخ : 18 آبان 1394

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
سخنگوی کمیسیون حقوقی وقضایی در مجلس با تاکید بر تفکیک زندانیان مواد مخدر از سایر زندانیان از کمبود اعتبارات این سازمان انتقاد کرد وگفت: دولت مکلف به تامین بودجه سازمان زندان‌ها است لذا در بودجه سال 95 می تواند اعتبارات این مجموعه را افزایش دهد.

محمدعلی‌ اسفنانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ ملت، با مثبت ارزیابی کردن پیشنهاد تفکیک زندانیان موادمخدر از سایر زندانیان، گفت: مجرمان مرتبط  با مواد مخدر با متهمان جرایم خرد و جزئی بسیار متفاوت هستند، در واقع در ذات جرم‌های مرتبط با مواد مخدر سنتی، صنعتی و روانگردان کشندگی وجود دارد لذا مجرمان این جرایم به زوایای مختلف جرم‌های دیگر واقف هستند.

نماینده مردم فریدن، ‌فریدونشهرو چادگان در مجلس ‌شورای اسلامی با تاکید بر تفکیک زندانیان مواد مخدر از سایر زندانیان، تصریح کرد: احتمال متنبه شدن مجرمان مرتکب به جرایم خرد و حتی ترک جرم پس از آزادی از زندان بسیار زیاد است اما به دلیل همجواری این زندانیان با مجرمان مواد مخدر این احتمال بسیار کاهش می‌یابد؛ ضمن اینکه در چنین شرایطی قبح ارتکاب به جرایم سنگین نیز از بین می‌رود.

 

سازمان زندان‌ها؛ سازمان صد درصد مصرفی ملزم به ارائه خدمات است

وی درباره کمبود اعتبار برای تفکیک زندانیان، گفت: دولت در بودجه سال 94 برای سازمان زندان‌ها تنها 7 درصد افزایش اعتبار درنظر گرفت این در‌حالی است که سازمان زندان‌ها یک مجموعه صد‌ درصد مصرفی ملزم به ارائه خدمات است و هیچ زندانبان و رئیس زندانی نمی‌تواند متهمی که به دستور دستگاه قضایی محکوم به زندان شده است را نپذیرد.

 

دولت مکلف به تامین اعتبار سازمان زندان‌ها است

اسفنانی افزایش اعتبار سازمان زندان‌ها را ناعادلانه ونامناسب خواند وگفت: مجلس پیشنهاد افزایش اعتبار سازمان زندان‌ها از ردیف‌های مختلف را داده است اما دولت مکلف به تامین بودجه سازمان زندان‌ها است لذا در بودجه سال 95 می تواند اعتبارات این مجموعه را افزایش دهد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی وقضایی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در بودجه سال‌های گذشته با تلاش بسیار بودجه قوه قضاییه تقریبا به 2 درصد کل بودجه افزایش داده شد، لذا رقمی که به سازمان زندان ها تعلق می گیرد بسیار ناچیز است و باید تدابیری برای افزایش آن اندیشید.
منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :