لزوم اصلاح قانون حفظ و گسترش فضای سبز شهرها
تاریخ : 4 شهریور 1394

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس با انتقاد تخریب ‌های صورت گرفته در محیط زیست، گفت: توسعه صنعت، ساختمان سازی و درپیش گرفتن سیاست افزایش درآمد شهرداری‌ها سبب اجرایی نشدن قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها است.

محمدرضا تابش در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از اجرایی نشدن قانون حفظ و توسعه فضای سبز در شهرها، گفت: محیط زیست در سیطره توسعه ناموزون و گسترش صنعت قرار گرفته است.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه در شهر تهران نیز سیاست ساختمان‌سازی، کسب درآمد و افزایش درآمد شهرداری در پیش گرفته شده است، تصریح کرد: علی‌رغم اینکه اقدامات مناسبی در پایتخت برای پارک‌ها و فضای سبز صورت گرفته اما فضای سبز گسترش پیدا نکرده است.

وی افزود: در پایتخت تنها مظاهری از فضای سبز دیده می شود اما فضای سبز به صورت کیفی گسترش نیافته است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر ضرورت نگرش مثبت متولیان محیط زیست، یادآور شد: تقویت دیدگاه محیط زیستی از سوی مسئولان امری ضروری است، البته خلاءها و ضعف‌های قانونی نیز در افزایش تخریب محیط زیست دخیل بوده است.

اعمال شدیدترین مجازات برای تخریب کنندگان محیط زیست

تابش تاکید کرد: صدا وسیما و سایر رسانه‌ها باید با استفاده از تبلیغات تخریب محیط زیست را عمل خلاف شرع، قانون و عرف اعلام کنند، البته شدیدترین مجازات هم برای متخلفان در این زمینه می تواند مفید واقع شود.

رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مجلس می تواند بر اجرای قانون حفظ و گسترش فضای سبز شهرها نظارت کند اما شایسته است دولت با لایحه ای خواستار رفع خلاءهای قانونی شود، در این زمینه مجلس آمادگی اصلاح قانون را دارد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ لایحه اصلاح قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها مصوب ۱۳۵۹شورای انقلاب که در جلسه علنی چهاردهم اسفندماه 1387 مجلس شورای اسلامی تصویب و مواد (۱) و (۴) آن که مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود در تاریخ۲۰/۴ / ۱۳۸۸با اصلاحاتی از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام موافق با مصلحت نظام تشخیص داده شد طی نامه شماره ۲۲۹۰۳/۲۵۴مورخ ۱۳/۵/۱۳۸۸مجلس شورای اسلامی جهت اجرا، به دولت ابلاغ گردید.
منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :