لزوم ارائه لایحه منطقه آزاد تجاری سیستان به مجلس
تاریخ : 18 آذر 1394

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، گفت: افزایش بی رویه و غیر منطقی مالیات با توجه به رکود اقتصادی کشور و کاهش درآمد تولیدکنندگان به‌ویژه در مناطق مرزی کشور چگونه قابل توجیه است، همچنین افزایش چند برابری اخذ مالیات بر اساس چه مبنای صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سیدباقر حسینی در نشست علنی امروز (سه شنبه 17 آذر ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز دانشجو، گفت: دانشجویان قطعا سرمایه‌های ارزشمند ملت و امید نظام جمهوری اسلامی و تداوم بخش شهدای عزیز در دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های نظام و انقلاب بوده و با تبعیت از ولایت و رهبری افسران جنبش نرم‌افزاری و عدالت‌خواهی هستند و باید نقش ارزشمندی را در مقابل با نفوذ دشمن داشته باشند.

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:‌ از طرف دیگر از عنایات رهبر معظم انقلاب به مردم مظلوم و ولایت‌مدار سیستان تشکر می‌کنم، همچنین درباره تشکیل منطقه آزاد تجاری سیستان، از مسئولان دولتی به‌ویژه جهانگیری، ترکان و نوبخت درخواست ارائه لایحه مذکور به مجلس را دارم.

وی گفت: آقای رئیس‌جمهور، طی نامه‌ای در سال گذشته بر لزوم ارائه هر چه سریع‌تر لایحه منطقه آزاد تجاری سیستان تأکید شد و حتی انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور قول دادند که این لوایح هر چه سر به مجلس ارسال و یک جا با لوایح دیگر تصویب شود.

حسینی گفت:‌ افزایش بی رویه و غیر منطقی مالیات با توجه به رکود اقتصادی کشور و کاهش درآمد تولیدکنندگان به‌ویژه در مناطق مرزی کشور چگونه قابل توجیه است، همچنین افزایش چند برابری اخذ مالیات بر اساس چه مبنای صورت گرفته است.

وی ادامه داد: عدم بازگشایی و راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی کشور به‌ویژه سیستان یکی از مشکلات است، از طرف دیگر این سؤال پیش می‌آید که چرا دیوار امنیتی همزمان با ایجاد بازارچه‌های مرزی ایجاد شد، زیرا ایجاد این دیوارها مشکلات بسیاری را برای مردم ایجاد کرده است.

حسینی با انتقاد از عدم اجرای مصوبه صادرات سهمیه‌ی سوخت مرزی برای مقابله با قاچاق سوخت و تامین معیشت مردم ،همچنین خواستار توضیح مسئولان محیط زیست و منابع طبیعی درباره‌ی اجرای مصوبه دولت در خصوص تثبیت شن‌های روان و وضعیت تالاب هامون شد.

وی با تاکید بر لزوم حمایت بیشتر از بازنشستگان، از وزیر خارجه خواست پاسخ دهد که چرا علی رغم وعده تشکیل سریع کارگروه حق آبه سیستان با حضور نمایندگان این کار انجام نشده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تقدیر از وزارت صنعت برای احداث کارخانه لاستیک سازی سیستان،  گفت: از رئیس سازمان مدیریت برای مساعدت برای حل مشکل تاکسیداران و آژانس‌های ومناطقی که فاقد جایگاه CNG هستند، همچنین دولت باید در جهت اجرای بند د تبصره 11 ماده واحده قانون بودجه 94 و تأمین اعتبار بارمالی استمهال سه ساله وام‌های کشاورزی از محل اعتبارات ماده 12 قانون مدیریت بخران کشور اقدام کند.

وی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاوزی باید سرعت بیشتری برای اجرای طرح انتقال آب با لوله که اعتبار آن تأمین و عنایات رهبر معظم انقلاب است، صورت دهد، از طرف دیگر وزارت ورزش باید به مناطق محروم سیستان توجه بیشتری داشته باشد، زیرا با وجود پیگیری‌های صورت گرفته هیچ حمایتی از این حوزه نمی‌شود.

حسینی با بیان اینکه دولت باید در جهت اختصاص حق ریزگرد و بدی آب و هوا کارمندان منطقه سیستان برنامه‌ریزی کند، افزود: کارمندان اینمنطقه در سال حداقل 150 روز در شرایط فوق بحرانی کار می‌کنند، همچنین در اینجا باید از اقدامات ارزشمند سپاه پاسداران، قرارگاه قدس جنوب شرق، نیروی انتظامی، مرزبانی، سربازان گمنام امام زمان در مقابله با تهدیدات دشمنان و برقراری امنیت در استان سیستان و بلوچستان تشکر کنم، همچنین از مردم خوب استان به خاطر وحدت، همدلی و مقابله با تهدیدات و همکاری با مسئولان تقدیر می‌کنم.

این نماینده مردم در مجلس نهم، بر لزوم حل مشکلات فرهنگیان و پرداخت پاداش پایان خدمت معلمان بازنشسته تأکید کرد و گفت: در اینجا باید از اقدامات ارزشمند وزارت راه در حوزه راه‌های روستایی تشکر کنم، همچنین وزارت راه باید پیگیری جدی را برای تکمیل بزرگراه زابل به زاهدان انجام دهد، در شرایط کنونی بسیاری از راه‌های روستایی بالای 50 خانوار فاقد جاده هستند و برخی از جاده‌های مواصلاتی بیش از 30 سال است که توسط جهاد سازندگی احداث و هنوز روکش آسفالت نشده‌اند.

وی با اشاره به ضرورت توجه جدی به درمانگاه فرسوده شهرستان‌های نیمروز و بازسازی آن، ادامه داد: من دراینجا از رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درخواست دارم که برای پیگیری بیماری اخیر و بررسی مشکلات مربوطه، گروهی  را به استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و استان‌های دیگر اعزام کنند.
منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :