لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان حریم خانواده ایرانی را می‌شکند
تاریخ : 15 مهر 1397

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21

مینو اصلانی رئیس بسیج جامعه زنان در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، با انتقاد از لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان و موافقت مجلس با این لایحه، گفت: روح این قانون برگرفته از فرهنگ غرب بوده و با فرهنگ ایرانی همخوانی ندارد. 

وی با اشاره به اینکه در فرهنگ ایرانی برخلاف فرهنگ غربی خانواده به صورت هسته‌ای تعریف نمی‌شود، گفت: این قانون حریم خانواده ایرانی را می‌شکند و با هر برخورد تربیتی از سوی والدین شاهد حضور یک نهاد مدنی در خانواده خواهیم بود و شاکله خانواده تغییر کرده، اختیارات پدر به نهادهای مدتی سپرده می‌شود. 

رئیس بسیج جامعه زنان ادامه داد: براساس این لایحه خانواده ایرانی به عنوان یک خانواده رها و هسته‌ای تعریف می‌شود در حالی که در فرهنگ ایرانی حتی پدربزر‌گ‌ها و مادربزرگ‌ها هم در تربیت فرزندان نقش داشته و تاثیرگذارند. 

اصلانی با تاکید بر اینکه برخی خانواده‌های ایرانی در حال حاضر با مشکلات تربیتی و ارتباطی مواجه هستند، گفت: اما چاره  و راه حل برای رسیدگی به این چالش‌ها سپردن فرزندان به نهادهای اجتماعی و مدنی نیست. 

رئیس بسیج جامعه زنان با اشاره به اینکه قوانین حمایت مدنی هر نوع ارتباط تربیتی با فرزندان را خشونت تلقی می‌کند، گفت: این لوایح آسیب‌زا بوده و موجب تزلزل در خانواده ایرانی می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: در شرع مقدس اسلام پدر و مادر به عنوان مسئول اصلی تربیت فرزندان شناخته می‌شوند و این مسئولیت به حدی حساس برشمرده شده که آنان را در قبال اسمی که بر فرزند هم می‌گذارند مسئول دانسته است و این مسئولیت والدین در قبال فرزندان همراه با محبت و عشق است. 

رئیس بسیج جامعه زنان ادامه داد: قوانین ناقص غربی در حمایت از خانواده باعث شده که نه تنها فرزندان نسبت به مفهوم خانواده تعلق خاطر نداشته باشند بلکه پدر و مادر هم به مسئولیت‌شان واقف نیستند و این قوانین عامل اصلی فروپاشی بنیان خانواده غربی بوده است. 

وی از شورای نگهبان درخواست کرد براساس اصول قانون اساسی در جهت حمایت و تحکیم بنیاد خانواده این لایحه را به صورت دقیق بررسی کند. 

به گفته وی این قانون فرزندان را از حمایت خانواده محروم می‌کند و آنان را از آسیب‌های اجتماعی مصون نمی‌دارد. 

اصلانی تاکید کرد: نسخه مترقی و همه جانبه اسلامی در حمایت از خانواده نادیده گرفته شده در حالی که شرع مقدس اسلام به صورت همه‌جانبه خانواده را حامی و مسئول اصلی تربیت فرزند می‌شناسد  و ما باید این نسخه را به جهان عرضه کنیم نه اینکه از روی نسخه محک خورده و مردود غربی برای حمایت از خانواده کپی برداری کنیم. 


منبع : فارس‌نیوز

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :