كشف بيش از ۱۷ تن مواد مخدر در دو هفته اخير
تاریخ : 19 شهریور 1394

تنظیمات متن :
      رنگ پشت متن       سایز متن
   21
معاون مقابله با عرضه و امور بين‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از كشف بيش از ١٧ تن انواع مواد مخدر در كشور طي دو هفته گذشته خبر داد.

به گزارش اعتماد، اسداله هادي‌نژاد با اعلام اين خبر گفت: همه كشفيات مواد مخدر در اين مدت ١٧ هزار و ٢٢١ كيلو و بيشترين حجم مواد مكشوفه از نوع ترياك به ميزان ‏‏‏‏‏‏١١٦٧٧‏‏‏‏ كيلوگرم بوده است كه ٦٧ درصد از مجموع كشفيات را شامل مي‌شود.

 وي افزود: در اين مدت نيز ‏١٣٩١‏ كيلوگرم حشيش، ‏‏١١٣٦‏ كيلوگرم مورفين، ‏٦٠٥‏ كيلوگرم پيش‌ساز، ‏‏‏‏٢٩٥‏ كيلوگرم هرويين‏‏‏ و ‏‏٤٧‏‏ كيلوگرم شيشه كشف و ضبط شده است.

 معاون مقابله با عرضه ستاد با بيان اينكه اين ميزان از كشفيات طي ‏‏‏٨٠٥ فقره عمليات صورت گرفته است، گفت: سرانه كشف مواد به ازاي هر عمليات نيز بالغ بر ‏٢١‏ كيلوگرم است. هادي‌نژاد با بيان اينكه بالغ بر ‏٦٨‏ درصد كشفيات اين دوره زماني مربوط به هفت استان كشور است، گفت: بيشترين كشفيات مواد مخدر با ‏‏‏‏‏٣٦٢٣‏‏ ‏كيلوگرم مربوط به استان كرمان است كه ‏‏٢١ درصد همه كشفيات استان‌ها را شامل مي‌شود، پس از آن خراسان جنوبي با ١٩٦٦ كيلوگرم، تهران با ١٤٦١ كيلوگرم‏، سيستان و بلوچستان با ١٣٧٦ كيلوگرم، اصفهان با ١١٥٤ كيلوگرم‏، فارس با ١٠٣٧ كيلوگرم ‏‏‏و هرمزگان با ١٠١٦ كيلوگرم ‏‏‏در رتبه بعدي قرار دارند.

 معاون مقابله با عرضه ستاد ادامه داد: در اين مدت، ‏‏ ‏‏‏٩٧٧١‏ ‏‏متهم دستگير شده‌اند كه از اين تعداد ‏‏ ‏‏‏٦٣٩٦ نفر مربوط به اجراي طرح پاكسازي مناطق آلوده بودند و مابقي متهمان ‏‏‏‏٣٣٧٥‏‏‏ نفر بوده‌اند كه ‏‏‏٣٢٩٢‏‏‏ نفر از آنان مرد و ‏٨٣ نفر زن هستند، همچنين در اين مدت ‏٢٠١ دستگاه خودرو، ٣٠ دستگاه موتوسيكلت و ‏١٣ قبضه سلاح‏ ‏توقيف شد.


منبع : تابناک‌

نظرات :



نظر خود را در مورد این خبر بیان کنید.

نام :

ایمیل :

نظر:
آدمک :